اهم اخبار

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت:واردات تخم مرغ تا ۶ ماه دیگر باید ادامه پیدا کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گفت: برای اینکه جوجه‌ریزی‌هایی که انجام شده جواب بدهد و گله‌های مرغ تخم گذار آماده تخم‌ریزی شوند و این تخم‌ مرغ‌ها به بازار برسد ۶ ماه زمان لازم است. لذا باید در این مدت را با واردات تخم مرغ، بازار را متعادل کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص واردات تخم مرغ به کشور گفت: واردات برای تنظیم بازار و عدم افزایش قیمت‌ها باید تا ۶ ماه دیگر ادامه داشته باشد.

فاروقی ادامه داد: برای اینکه جوجه‌ریزی‌هایی که انجام شده جواب بدهد و گله‌های مرغ تخم گذار آماده تخم‌ریزی شوند و این تخم‌ مرغ‌ها به بازار برسد  ۶ ماه زمان لازم است. لذا باید در این مدت را با واردات تخم مرغ، بازار را متعادل کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا نمی‌شد این میزان معدوم شدن مرغ‌ها را پیش بینی کرد و بر همان اساس به فکر جایگزین بود اظهار داشت: مرغداران را ما تا حدودی این وضعیت را پیش را پیش بینی کرده بودند و جوجه ریزی خود را بیشتر کردند اما شاید کمتر کسی انتظار داشت که ما با چنین بحرانی مواجه شویم که بیش از ۱۵ میلیون مرغ تخم گذار را در یک بازه زمانی کوتاه معدوم کنیم اما باز هم با این شرایط باید دست تولید کننده را بوسید که در این بحران  نگذاشتند بازار دچار کمبود شود و به هر طریق ممکن، بحران را مدیریت کردند.

رئیس انجمن ملی طیور ایران تصریح کرد: ما در سال جاری توانستیم نزدیک به ۶۰ هزار تن به عراق صادرات داشته باشیم اما اکنون تا بازار داخلی تامین نشود، نمی‌توانیم دوباره صادرات را آغاز کنیم چون قیمت ما اصلا رقابتی نیست در واقع به هیچ کشور دیگری امکان ارسال تخم مرغ را نداریم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *