اهم اخبار

رد ادعای یکی از روزنامه‌ها در خصوص افزایش واردات محصولات کشاورزی در دولت یازدهم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزارت جهاد کشاورزی با ارائه توضیحاتی ادعای روزنامه کیهان در خصوص افزایش واردات محصولات کشاورزی در دولت یازدهم را رد کرد.

به گزارش ایلنا، متن توضیحات مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به شرح زیر است:

ارتقای ضریب امنیت غذایی با اتکا به تولیدات داخلی از طریق افزایش بهره وری راهبرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی در راهبری و مدیریت بخش کشاورزی در دولت یازدهم بوده و با اتخاذ این سیاست ضمن افزایش تولیدات کشاورزی، واردات محصولات کشاورزی در این دوره کاهش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است:افزایش ۲۱ میلیون تنی تولیدات کشاورزی در دولت یازدهم موجب کاهش ۴.۶۲ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی طی سه سال اخیر شده به طوری که این واردات از ۱۳.۴ میلیارد دلار در دولت قبل به ۸.۷۸ میلیارد دلار در دولت یازدهم کاهش یافته است.

این گزارش می افزاید: تراز تجاری بخش کشاورزی و غذای کشور به عنوان شاخص بهبود کاهش واردات و افزایش صادرات در یک دوره زمانی، از منفی ۸.۱ میلیارد دلار در دولت قبل که بیانگر افزایش واردات در آن دوره بوده با کاهش ۵ میلیارد دلاری به منفی ۳.۰۹ میلیارد دلار در سال ۹۵ کاهش یافته است.

این گزارش تاکید کرده است:صرفه جویی ارزی ۵ میلیارد دلاری و کاهش واردات محصولات کشاورزی در این دوره منجر به تثبیت و ایجاد اشتغال جدید در کشور شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *