اهم اخبار

روغن جگر کوسه مجوز ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: روغن هایی با عنوان روغن جگر کوسه و همچنین اغلب روغن های مار، مجوز بهداشتی ندارند و مورد تایید نیستند و در صورت گزارش توزیع، با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

روغن جگر کوسه خاصیت طبی دارد و سرشار از ویتامین های دی، ای و آی و امگا ۳ است و مصرف دارویی و آرایشی داشته و حتی برخی آن را برای مصارف غذایی نیز استفاده می کنند اما در سلامت و آلایندگی و تقلبی بودن این روغن ها در بازار شک و تردید وجود دارد.

حسین رستگار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: استفاده از روغن هایی مانند روغن مار و روغن جگر کوسه از قدیم بین مردم به دلیل داشتن خاصیت درمانی و دارا بودن امگا وجود داشته اما متاسفانه هیچکدام از این روغن ها مجوز ندارند و غیرقانونی توزیع می شوند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر لازم است که جنبه حلال و حرام بودن استفاده از این روغن ها نیز مدنظر قرار گیرد.

رستگار تاکید کرد: سازمان غذا و دارو هیچکدام از فرآورده های دارویی، غذایی و بهداشتی بدون مجوز را تایید نمی کند و نمی توانیم مسئولیت توزیع آن را بپذیریم و اگر پرونده ای از آنها در محاکم قضایی مطرح شود، ما نیز به عنوان مدعی العموم ورود پیدا خواهیم کرد.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو ادامه داد: اگر روغن مار و روغن جگر کوسه توزیع شوند، طبق وظیفه نظارتی خود ورود پیدا می کنیم.

رستگار تصریح کرد: اگر کسی می خواهد مجوز عرضه روغن مار و روغن جگر کوسه را دریافت کند باید مراحل قانونی را در سازمان غذا و دارو طی کرده و کد بهداشتی از این سازمان دریافت کند.

وی یادآور شد: این روغن ها بصورت قاچاق وارد کشور شده و اگر گزارشی از آنها به ما برسد، آن را بررسی کرده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

منبع:ایرنا

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *