اهم اخبار

رییس اتاق اصناف ایران: وزارت کشاورزی باید پاسخگوی گرانی میوه باشد نه فروشندگان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حالی‌که در هفته‌های اخیر قیمت میوه روندی افزایشی داشته، رییس اتاق اصناف ایران معتقد است که در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشد. به گفته وی، گرانی میوه ارتباطی به اصناف و فروشندگان ندارد.

 

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ قیمت میوه در ماه‌های اخیر روند افزایشی داشته و یکی از بیشترین میزان افزایش قیمت‌ها را در میان دیگر محصولات بازار، از آن خود کرده است؛ چرا که براساس آماری که از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به ۲۵ آبان ماه امسال از سوی بانک مرکزی منتشر شده، سبد میوه‌های تازه ۶۸.۳ درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته گران‌تر شده است و افزایش ۱.۸ درصدی و ۰.۹ درصدی این سبد غذایی در هفته قبل از این بررسی و هفته مشابه ماه قبل از آن (مهر ماه) نیز نشان‌دهنده ادامه‌دار بودن روند افزایش قیمت‌ها است.

در این رابطه علی فاضلی – رییس اتاق اصناف ایران – در پاسخ به این‌که چرا قیمت میوه روند افزایشی دارد و بازار این محصول با نوسانات قیمتی در سال جاری مواجه بوده است، به ایسنا گفت: در زمینه میوه وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخ دهد که افزایش قیمت به چه دلیلی اتفاق می‌افتد چرا که آن‌چه در میادین میوه عرضه می‌شود، براساس قیمت‌های اعلام شده بوده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: البته نمی‌توان گفت که در بازار میوه سوءاستفاده و اجحافی صورت نمی‌گیرد اما گران شدن میوه ربطی به واحدهای صنفی عرضه‌کننده این محصول ندارد و عوامل آن‌را باید در جای دیگری جستجو کرد.

در شرایط کنونی که قیمت میوه در بازار به صورت متناوب رو به افزایش بوده است، وزارت جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان تنظیم بازار این محصول باید درباره چرایی این وضعیت پاسخگو باشند و راهکاری برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها بیندیشند.

افزایش بی‌رویه قیمت‌ میوه موجب کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا برای خرید این محصولات می‌شود که نهایتا زیان تولیدکنندگان و فروشندگان این محصول را نیز به دنبال خواهد داشت.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *