اهم اخبار

رییس اتحادیه فروشندگان میوه خبر داد: بسته شدن مقطعی واردات میوه‌های قاچاق

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی پرونده واردات میوه‌های قاچاق در حال حاضر به صورت مقطعی بسته شده و به نظر می‌رسد با توجه به میزان تولید لازم و به صرفه تا پایان سال جاری در قاچاق واردات میوه به صورت قاچاق نداشته باشیم.

حسین مهاجران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که در حال حاضر هیچ‌گونه میوه قاچاقی به کشور وارد نمی‌شود، اظهار کرد: به احتمال فراوان این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت و پرونده میوه‌های وارداتی قاچاق تا آن زمان به صورت مقطعی بسته خواهد ماند.

وی در مورد دلایل موفق بودن جلوگیری از واردات میوه‌های قاچاق به کشور در مقطع زمانی کنونی خاطر نشان کرد: در ابتدای امر وجود تولیدات باکیفیت و به صرفه، موجب شده تمایل به قاچاق کاهش یابد، اما مطالبی همچون سخت‌گیری ماموران نیروی انتظامی و نیز مسوولان گمرک از دیگر دلایلی است که باعث شده در این مقطع زمانی واردات میوه‌های قاچاق در ایران به مرز حداقل برسد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: به‌طور مثال می‌توان به تولید پرتقال در داخل و نیز گریپ فروت اشاره کرد که تولیدات آنها به دلیل کیفیت بالا و قیمت یک سومی نسبت به میوه‌های وارداتی عاملی برای جلوگیری از قاچاق این محصولات بوده است.

مهاجران با اشاره به این‌که پیش از این هلو، آلو، آواکادو، انگور شیلی و زنجبیل به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد، تصریح کرد: سخت‌گیری ماموران نیروی انتظامی و مسوولان گمرک کنترل نسبت به قبل بیشتر شده و علاوه بر این بالابودن کیفیت محصولات داخلی عاملی برای جلوگیری از قاچاق میوه به کشور است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *