اهم اخبار

رییس انجمن صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات:کاهش قیمت بیسکویت و شیرینی نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مقرر شده به نانوایی‌های آزادپز و صنایع مرتبط با آرد نیز، گندم به قیمت دولتی ارائه شود اما رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات می‌گوید تغییر خاصی در این زمینه صورت نگرفته و شرایط فقط به حال قبل برگشته است؛ لذا قرار نیست کاهش قیمتی در محصولات این بخش داشته باشیم و در عین حال افزایش قیمت هم نداریم.

جمشید مغازه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره کاهش قیمت گندم برای صنایع مرتبط با این ماده غذایی، اظهارکرد: در حقیقت تغییر قیمت خاصی در این بخش اتفاق نیفتاده و تنها ما با دو ماه تلاش موفق شدیم که قیمت را به روال سابق بازگردانیم.

وی با بیان اینکه قیمت گندم از ۸۵۰ تومان برای این صنعت به ۱۲۶۰ تومان رسید، ادامه داد: به این ترتیب قیمت آرد مصرفی در صنایع ما به بیش از ۱۵۰۰ تومان افزایش یافت که برای ما مشکل ایجاد می‌کرد.

رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات افزود: با پیگیری‌هایی که در دو ماه اخیر انجام دادیم موفق شدیم، مسئولان را قانع کنیم که گندم با قیمت ۹۰۰ تومان در اختیارمان قرار گیرد که به این ترتیب شرایط برای این صنعت همانند قبل می‌شود.

به گفته مغازه‌ای، به این ترتیب صنایع تولیدکننده بیسکویت و شیرینی بار دیگر می‌توانند آرد را با همان قیمت ۱۱۵۰ تومان خریداری کنند.

وی با بیان اینکه قرار نیست کاهش قیمتی در این حوزه اتفاق بیفتد، گفت: در عین حال رکود حاکم بر صنایع سبب می‌شود که برنامه‌ای برای افزایش قیمت هم نداشته باشیم، چراکه افزایش قیمت در این شرایط خودزنی است.

رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات تصریح کرد: این در حالی است که قیمت سایر موارد دخیل در تولید در سال جاری با افزایش همراه بوده است؛ به طوری که قیمت شکر از ۲۱۵۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان رسیده است و شکر ۲۱۵۰ تومانی دیگر پیدا نمی‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *