اهم اخبار

رییس انجمن کارخانجات ماکارونی:تولید ماکارونی با آرد ذرت نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی، عدم واردات گندم در سال جاری را دور از انتظار خواند و گفت: کارخانه‌های ماکارونی ایران، همگی از آرد گندم برای تولید محصولات استفاده می‌کنند و برنامه‌ای برای استفاده از آرد ذرت نداریم.

 

سیدمهدی آثاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درمورد کیفیت گندم داخلی و افزایش تولید اظهار کرد: با وجود افزایش تولید بعید به نظر می‌رسد که خودکفا شویم و نیازی به واردات گندم نباشد.

وی همچنین درمورد تفاوت کیفیت گندم ایرانی و وارداتی یادآور شد: نمی‌توان گفت گندم ایرانی بهتر است یا وارداتی، چراکه گندم تولیدی برخی مناطق در ایران مناسب و برخی نیز نامناسب است. همچنین گندم‌های وارداتی از کشورهای استرالیا و آلمان خوب است اما گندم‌های روسی گاه خوب و گاه با کیفیت پایین‌تر هستند.

رییس انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی با تاکید بر‌این‌که گندم تولیدی استان‌های خوزستان و فارس از کیفیت خوبی برخوردارند، گفت: در ایران همچنان از آرد گندم برای تولید انواع ماکارونی استفاده می‌شود و ذرت کاربردی ندارد، گرچه به تازگی در اروپا از آرد ذرت برای تولید ماکارونی استفاده می‌شود.

آثاریان درمورد علت عدم استفاده از آرد ذرت در صنعت ماکارونی اظهار کرد: ماکارونی تولیدی با آرد ذرت بیشتر با ذائقه اروپاییان متناسب است و صنعت ماکارونی ایران فعلا برنامه‌ای برای استفاده از آرد ذرت در تولید ماکارونی ندارد. همچنین ماشین‌آلات تولید ماکارونی ایران مربوط به استفاده از آرد گندم است و هنوز تکنولوژی کارخانه‌های ماکارونی بر پایه آرد گندم تامین شده و با آرد ذرت سازگار نیستند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *