اهم اخبار

رییس سازمان دامپزشکی خبر داد: مصرف خمیرمرغ مانعی ندارد/ صادرات پای مرغ به چین

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]رییس سازمان دامپزشکی از بسترسازی برای آغاز صادرات پای مرغ و دیگر محصولات پروتئینی به چین خبر داد و گفت: از نظر بهداشتی مصرف خمیر مرغ نظارت‌ شده در فرآورده‌های گوشتی مشکلی ندارد.[/heading]

2-2304.jpg

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهدی خلج امروز – شنبه – در نشستی خبری اظهار کرد: از نظر علمی سازمان دامپزشکی همواره نظر خود را در رابطه با خمیرمرغ تولید شده از طریق مرغ‌های پایان دوره تخم‌گذار که تحت نظارت بهداشتی تولید می‌شوند، اعلام کرده است و براین اساس مصرف این ماده اولیه در صنایع تولید‌کننده فرآورده‌های گوشتی مشکلی ندارد، چراکه در همه کشورهای پیشرفته و کدکس اتحادیه اروپا نیز مورد تایید قرار گرفته و مصرف می‌شود.

وی افزود: اگر مجوز مصرف خمیرمرغ تولید شده تحت نظارت سازمان دامپزشکی صادر نشود، ممکن است بستر برای مصرف غیرقانونی این محصول فراهم شود؛ بنابراین باید در این زمینه به یک تفاهم مشترک برسیم.

رییس سازمان دامپزشکی همچنین درخصوص وضعیت صادرات محصولات و فرآورده‌های پروتئینی اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از ۳۱ هزار مجوز بهداشتی صادرات محصولات فرآورده‌های پروتئینی از سوی سازمان دامپزشکی صادر شد و در همین بازه زمانی نیز حدود ۷۵۰۰ مجوز واردات نیز داده شده است.

صدور ۶۴۰ هزار مجوز برای صادرات گوسفند

خلج با اشاره به صدور ۶۴۰ هزار مجوز بهداشتی برای صادرات دام زنده سبک در پنج ماهه نخست امسال ادامه داد: پروتکل بهداشتی بین ایران و روسیه در مراحل نهایی قرار دارد و کد EC برای تعداد قابل توجهی از فرآورده‌های شیلاتی صادر شده است.

به گفته وی اخیرا اولین محموله ۲۰ تنی میگو به روسیه صادر شده است.

پاکستان و آذربایجان هم به خریداران محصولات پروتئینی می‌پیوندند

رییس سازمان دامپزشکی ضمن اظهار امیدواری از فراهم‌سازی بستر برای صادرات فرآورده‌های طیور به روسیه اظهار کرد: ممنوعیت صادرات به عراق نیز هفته گذشته حل شد و با پاکستان و آذربایجان برای صادرات در مراحل نهایی مذاکرات هستیم.

خلج از انجام مذاکرات نهایی برای صادرات انواع محصولات پروتئینی به چین خبر داد و گفت: در این زمینه اولین پرسش‌نامه ارسال شده از سوی چین تکمیل و برای آنها ارسال شد و دومین پرسش‌نامه در حال ارسال است که بتوانیم شرایطی برای صادرات مستقیم محصولات و فرآورده‌های طیور به این کشور ایجاد کنیم و کسانی هم که خواستار صادرات پای مرغ به این کشور هستند نیز پس از این مذاکرات می‌تواند در این راستا اقدام کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *