اهم اخبار

رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد:تدوین استاندارد دوغ و زعفران به ایران واگذار شده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی کارشناسان استاندارد به عنوان ضابط قضایی می توانند اقدامات لازم را در محل تخلف‌های مرتبط با حوزه استاندارد انجام و موارد را برای اجرا به دستگاه قضایی ارجاع دهند.

 

رییس سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع صدور نشان حلال را به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران معرفی کرد و گفت: در یک سال اخیر ۲۰ نشان حلال به واحدهای صید و ذبح اعطا شده است.

پیروزبخت انتخاب مجدد سازمان ملی استاندارد ایران به مدیریت کدکس خاور نزدیک برای تدوین استانداردهای بین المللی غذایی و کشاورزی را یکی از مهمترین دستاوردهای بین المللی این سازمان دانست و گفت: در همین راستا تدوین استاندارد دوغ به عنوان نوشیدنی ایرانی، تدوین استاندارد زعفران و  تجدید نظر استاندارد روغن های گیاهی به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایرانافزود: در حوزه کشورهای اسلامی توانستیم عضویت هیات مدیره موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) را دوباره کسب کنیم.

وی، یکی از اتقافات مهم در سال جاری را تصویب و ابلاغ قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی معرفی و این اقدام را نقطه عطفی در تاریخ سازمان ملی استاندارد ایران دانست و اظهار کرد: بر اساس قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران، این سازمان حاکمیتی و نظارتی زیر نظر مستقیم رییس جمهور است که وظایف متعدد و با اهمیتی را عهده دار است بطوریکه فقط در ماده ۷ این قانون ۲۵ وظیفه برای آن مشخص شده است. نظام استانداردسازی یکپارچه و هماهنگ مدنظر این قانون است که با همکاری سایر دستگاه‌ها می توانیم  نظام یکپارچه ای را جاری و ساری کنیم.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه چهار رویکرد نوین استاندارد سازی، اندازه شناسی، ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت که در دنیا مطرح است در این قانون وجود دارد، گفت : این خود نقطه عطف دیگری در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی است. در قانون جدید، کارشناسان استاندارد به عنوان ضابط قضایی می توانند اقدامات لازم را  در محل تخلف انجام و موارد را برای اجرا به دستگاه قضایی ارجاع دهند و به موجب قانون جدید، آزمایشگاههای این سازمان به عنوان آزمایشگاههای مرجع در کشور شناخته می شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *