اهم اخبار

رییس سازمان نظام دامپزشکی:انتخابات نظام دامپزشکی تا صدور حکم دیوان عدالت اداری متوقف است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

‌محمدرضا صفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تلاشمان برگزاری انتخابات سالم و به موقع و با مشارکت بالا بود و درصدد بودیم اطمینان بیشتر برای نهاد حاکمیتی سازمان دامپزشکی ایجاد کنیم تا کارهای مهمی بر دست گیریم و بعد از این  هم، بیشتر از قبل درصدد رسیدن به این اهداف خواهیم بود.

وی ادامه داد: تلاشمان بر این بوده انتخابات هفتم آبان برگزار شود و رسالتی مهم تر این موضوع نداشتیم اما در حال حاضر با مشکل توقف برگزاری انتخابات مواجه خواهیم بود.

صفری ادامه داد: درصدد برنامه ریزی های لازم برای برگزاری انتخابات در اسرع وقت در صورت پذیرفته شدن ادله حقوقی در دیوان عدالت اداری هستیم.

وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات تدارک زیاد و هزینه های فراوانی صرف شده بود که قطعا دستور توقف برگزاری انتخابات مشکلاتی ایجاد می کند اما معتقدیم باید در مقابل قانون تمکین کرد.

رییس سازمان نظام دامپزشکی با بیان اینکه هرگونه تصمیم قضایی در این زمینه به عنوان یک تشکل صنفی و مردم‌نهاد استقبال می‌کنیم، گفت: برای دستور توقف دامپزشکی سبت به برگزاری انتخابات ادله موجود را ارائه خواهیم کرد و به عنوان یک تشکل صنفی تابع قانون و سیستم قضایی کشورمان هستیم.

صفری تاکید کرد: آرامش باید در صنف حاکم باشد و صحبت های هیجانی  افترا باید کنار رود چرا که مسئله ساده حقوقی است و از طریق حقوقی حل خواهد شد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: ورود به تنش ها در شان نظام دامپزشکی نیست ولی در صورت نیاز و تکرار برخی رفتارهای غیر اخلاقی، صحبت های هیجانی، افترا و تهمت ها پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه ورود به تنش ها در شأن نظام دامپزشکی نیست، اظها رکرد:  نظام دامپزشکی همیشه در صدد ایجاد آرامش در صنف بوده تا ارتقای لازم فراهم شود اما در صورتی این آرامش توسط گروهی یا فردی که هدفشان ایجاد شائبه باشد برهم زده شود و مقاصد غیر حرفه ای محفلی در آن وجود داشته باشد، پیگیری حقوقی می کنیم.

صفری خاطرنشان کرد: برخی افراد حقوقی اظهار نظرهایی خارج از صلاحیت قانونی شان و خام و ناپخته ارائه داده اند که منجر به تشویش اذهان عمومی شده است؛ این گونه رفتار صحیح نیست و تذکر لازم داده شده اگر استمرار پیداکند  برخورد می شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه به دنبال این هستیم که فضای تعامل و دوسویه ایجاد کرده و همدیگر را توجیه کنیم، گفت: بیان این موضوع که به دنبال مهندسی کردن انتخابات بودیم این اظهارات بار حقوقی دارد و قابل پیگیری است.

به گزارش ایسنا، در پی شکایت شش نفر از اعضای سازمان نظام دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام دامپزشکی مبنی بر تعارض ماده ۸ آیین نامه ابلاغی وزیر با ماده ۶ قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی، دیوان عدالت اداری طی حکمی دستور موقت توقف اجرای ماده ۸ آیین نامه تشکیلات و حدود وظایف و اختیارات شوراهای استانی نظام دامپزشکی را صادر کرد.

بدین ترتیب تاریخ برگزاری چهارمین دوره انتخابات نظام دامپزشکی استان ها که بنا بود هفتم آبان ماه برگزار شود، تا زمان بررسی قانونی دیوان عدالت اداری و صدور حکم قطعی متوقف شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *