اهم اخبار

رییس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی:تخفیف‌ محصولات غذایی به مصرف‌کنندگان نمی‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]رییس  هیئنت مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی با بیان اینکه درج قیمت روی مواد غذایی کمکی به مصرف‌کننده نمی‌کند، گفت: در حال حاضر ماکارونی با ۳۵ درصد تخفیف به بنکداران فروخته می‌شود اما این تخفیف به دست مردم نمی‌رسد.[/heading]

سید محمدرضا مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره اینکه گفته می‌شود درج قیمت برخی مواد غذایی روی آن باعث ایجاد سوءاستفاده شده و باید حذف شود، اظهارکرد: اصولا اعلام قیمت به مشتری با درج قیمت مصرف‌کننده روی آن، دو موضوع متفاوت است.

وی افزود: ما هم متوجه می‌شویم که گاها برخی کالاها با قیمتی بیشتر از قیمت درج شده یا کمتر از آن به مصرف‌کننده فروخته می‌شوند و مصرف‌کننده هم نمی تواند اعتراضی کند؛ بنابراین درج قیمت مصرف‌کننده روی کالا کمکی به او نمی‌کند.

رییس  هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی با بیان اینکه معتقدیم اگر قیمت کارخانه روی مواد غذایی درج شود منطقی‌تر است، ادامه داد: در بسیاری از موارد در زمان توزیع این امکان وجود دارد که محصولی با قیمت پایین‌تر از مصرف‌کننده فروخته شود اما به دلیل درج شدن این قیمت، امکان‌پذیر نیست و فروشندگان نیز این کار را نمی‌کنند.

مرتضوی با بیان اینکه در حال حاضر فروشگاه‌های بزرگ اقدام به فروش مواد غذایی و سایر کالاها با تخفیف و قیمتی پایین‌تر از قیمت مصرف‌کننده می‌کنند، گفت: این موضوع سبب می‌شود قدرت رقابت از موسسات خرده‌فروشی گرفته شود، در حالی که اکنون حدود یک میلیون موسسه خرده فروشی در تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه با این اتفاقات این حق را از مصرف‌کننده برای بهره‌مند شدن از شرایط بازار سلب می‌کنیم، اظهارکرد: برای مثال در حال حاضر ما آمادگی داریم که لبنیات را زیر قیمت بفروشیم و ماکارونی‌های ما با سقف ۳۵ درصد تخفیف به بنکداران عرضه می‌شود، اما متاسفانه این تخفیف‌ها به همین دلیل به دست مردم نمی‌رسد.

رییس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران درج قیمت‌ مصرف‌کننده روی مواد غذایی را در مواردی دارای تاثیر منفی دانست و گفت: درج قیمت مصرف‌کننده در نهایت تاثیری به حال مصرف‌کننده نخواهد داشت و کسی که بخواهد گران‌تر بفروشد این کار را می‌کند.

انتهای پیام

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *