اهم اخبار

زمین های کشاورزی رسوب گرفته از سیل احیا و بازسازی می‌شوند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: اراضی که  بعد از سیل های اخیر  به زیر آب رفته و یا رسوب گرفته اند، احیا، تجهیز و نوسازی می‌شوند و دوباره به چرخه تولید بر می‌گردند.

 

 

سید محمد موسوی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: اراضی که  بعد از سیلهای اخیر  به زیر آب رفته و یا رسوب گرفته احیا می‌شوند.

وی افزود:بر این اساس با گرفتن مصوباتی از دولت، عملیات تسطیع و نوسازی این اراضی بعد از بررسی‌های فنی و میدانی عملیاتی  می‌شود.

موسوی در پاسخ به اینکه آیا زمین های کشاورزی که رسوب گرفته اند قابل احیاء هستند،گفت: زمینهایی که رسوب دارند قابل احیا هستند اما در مواری سیل آمده و کل زمین کشاورزی را برده است .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: این اراضی باید بررسی میدانی و فنی شوند تا میزان و سطح  رسوب  روی زمین های کشاورزی مشخص شود اما ما سعی میکنیم که صد درصد اراضی از بین رفته را دوباره به چرخه تولید برگردانیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت های فنی، تاسیساتی، عملیاتی، پشیبانی و اعتباری بتوانیم با تجهیز و نوسازی اراضی آسیب دیده از سیل، دوباره آنها را به چرخه تولید برگردانیم.

موسوی با بیان اینکه جمع بندی میزان خسارت به بخش کشاورزی در کشور در حال انجام است و این میزان در هر ساعت تغییر می‌کند گفت: بر اساس برآورد انجام شده میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی تا ساعت ۱۹ فروردین(روزگذشته) ۷۷۶۳۹ میلیارد ریال بوده که ۴۹ درصد آن مربوط به بخش زراعت، ۱۱ درصد باغبانی، ۱۷ درصد دام،طیور و آبزیان و مابقی ۲۲ درصد مربوط به آب و خاک، زیرساخت‌ها و تاسیسات بخش کشاورزی است.

وی افزود: میزان خسارت سیل اخیر از لحاظ متراژ در اراضی کشاورزی یک میلیون و ۲۰ هزار هکتار  و در باغات  ۱۳۲ هزار هکتار و در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار هکتار و بیشترین میزان خسارت مربوط به استان های خوزستان، گلستان، لرستان و مازندارن است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *