اهم اخبار

سازمان غذا و دارو هشدار داد:کم فروشی در تولید “کره”

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اداره امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با منشاء دامی و دریایی سازمان غذا و دارو افزودن آب به کره را به عنوان یکی از انواع کم فروشی در مواد غذایی برشمرد و از مردم خواست قبل از خرید به نشان سازمان غذا و دارو توجه کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر دادمهر با بیان اینکه مقدار آب موجود روغن حیوانی حدود صفر درصد و مقدار آب موجود در کره حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است، افزود: عده‌ای از متقلبین برای بالا بردن وزن کره، مقداری آب یا کازئین به آن می‌افزایند.

وی اضافه کرد: در نتیجه این اقدام مقدار آب کره از حدود ۲۰ درصد به حدود ۴۰ درصد افزایش می‌یابد که برای سهولت جذب آب مقداری کازئین، کازئینات سدیم یا مواد جاذب رطوبت دیگری مانند کلروسدیم به کره اضافه می‌کنند که موجب اضافه شدن  وزن آب و کازئین به وزن کره شده و از مقدار چربی آن کاسته می‌شود.

وی افزود: اضافه کردن چربی‌های حیوانی یا نباتی مانند مارگارین به کره از دیگر تقلبات است و دلیل این چنین تقلبی نیز ارزان بودن قیمت روغن و چربی‌ها نسبت به کره است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دادمهر با بیان اینکه کم فروشی در تولید مواد غذایی به شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد، یکی دیگر از مهم‌ترین آن‌ها را علاوه بر مورد مذکور، مخلوط کردن کره با مواد رنگی به منظور زرد رنگ کردن کره دانست.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو در پایان از مردم خواست برای اطمینان از اصالت فراورده‌های غذایی، پروانه بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو را در آن مورد توجه قرار دهند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *