اهم اخبار

سالانه یک هزار تن قارچ خوراکی در استان زنجان تولید می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در راستای تامین امنیت غذایی جمعیت رو به رشد، پرورش و تولید محصولاتی که نیاز کمتری به منابع تولید نسبت به سایر محصولات غذایی دارند، سالانه بیش از یک هزار تن قارچ خوراکی در این استان تولید می شود.

 

 

بهنام اوجاقلو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش و تولید قارچ خوراکی از مشاغلی است که با امکانات، هزینه کمتر و در محیط کوچک‌تر می‌تواند بخشی از نیاز پروتئینی جامعه را تأمین کند، افزود: پرورش قارچ خوراکی هنر رویاندن غذا از دل ضایعات کشاورزی است و این حرفه در حال حاضر اهمّیت زیادی در جهان پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولید قارچ خوراکی به واسطه مزایای فراوان این رشته روز به روز در حال گسترش و توسعه است و در زنجان نیز به منظور ایجاد اشتغال و ساماندهی تولید در این بخش طی چند سال اخیر اقدامات بسیار ارزشمندی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت حدود ۷۵ واحد خانگی و ۳ واحد صنعتی تولید قارچ خوراکی در استان زنجان، بر اهمیت احداث و راه‌اندازی واحدهای فرآوری قارچ خوراکی در استان تاکید و اضافه کرد: احداث واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری در افزایش تعداد واحدها و میزان تولید قارچ در استان بسیار مؤثر خواهد بود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: از زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش قارچ خوراکی در استان می‌توان به ایجاد مجتمع تولید قارچ در راستای ایجاد اشتغال و کسب درآمد سرشار و نیز راه اندازی واحدهای فرآوری محصول اعم از تهیه پودر قارچ، خشک کن قارچ، بلانچینگ قارچ، تهیه انواع ترشی و مربای قارچ و همچنین راه‌اندازی واحد بسته‌بندی محصولات و سردخانه اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی پرورش قارچ خوراکی در تمام شهرستان‌های استان زنجان همه ساله به طور مستمر برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود، اضافه کرد: متقاضیان بعد از شرکت در دوره‌های آموزشی برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *