اهم اخبار

سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی راه اندازی شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی با هدف شفاف سازی خدمات، چابک سازی، کاهش زمان و هزینه و افزایش بهره وری همسو با توسعه دولت الکترونیک راه اندازی شد.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، به منظور اجرای ضوابط فنی و اجرایی توسعه الکترونیک و مصوبه کارگروه توسعه خدمات الکترونیکی وزارتخانه و با توجه به تنوع و شمار مجوزهای صادر شده برای فراهم کردن امکان ارایه خدمات از یک درگاه واحد، سامانه متمرکز صدور مجوزهای بخش کشاورزی توسط مرکز فناوری اطلاعان و ارتباطات وزارتخانه طراحی و راه اندازی شده است.
«کریم احمدی» رییس مرکز فناوری اطلاات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی، امروز در کارگاه آموزشی سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی از راه اندازی آزمایشی این سامانه در پنج استان فارس، یزد، اردبیل، البرز و گلستان از دو ماه گذشته خبر داد و گفت: اکنون صدور ۲۷ مجوز و ۶۰ خدمت در این پنج استان توسط این سامانه انجام می شود.
وی اعلام کرد: از این پس سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی در همه استان های کشور راه اندازی می شود.
احمدی توانمندسازی دولت برای کارآفرینی، عرضه موثر خدمات الکترونیکی یکپارچه، توانمندسازی و رضایت شهروندان برای دسترسی به خدمات الکترونیکی و مقابله با فساد و جعل را از چشم اندازهای استفاده از فناوری های روز ارتباطی و توسعه الکترونیکی عنوان کرد.
رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد ایران در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات یا IT در رتبه ۱۰۲ جهان است و بعضی کشورهای منطقه مانند بحرین، ترکیه و قزاقستان رتبه جهانی بهتری دارند.
وی درباره برگزاری دوره های آموزشی فناوری اطلاعات کارکنان وزارتخانه گفت: برای آموزش ۸۰ هزار نفر از کارکنان تفاهمنامه با بخش خصوصی انعقاد شده است و اکنون هشت هزار نفر در استان ها برای شرکت در این دوره های آموزشی ثبت نام کرده اند که باید این میزان افزایش یابد.

** بهبود ۲۰ درصدی سهم کشاورزی در فضای کسب و کار
قائم مقام معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی در این کارگاه آموزشی گفت: با راه اندازی سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی، دیگر هیچ مجوز دستی و کاغذی قابل قبول نیست.
«کیامرز قاسمی زانیانی» افزود: ما در زمینه صدور مجوزهای کشاورزی با تنوع مکانی و شغلی وسیعی روبروییم و با وجود این موضوع، تحولی که در سه سال گذشته در دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی اتفاق افتاده بی نظیر است که از مدیریت، اعمال نظارت های وزیر جهادکشاورزی و تدوین برنامه های دقیق و درست ناشی می شود.
وی گفت: ما در بدترین شرایط اقتصادی که کشور و دولت با رکود و تورم بالا و رشد اقتصادی منفی و بیکاری روبرو بوده است توانستیم در بخش کشاورزی رشد پنج درصدی را تجربه کنیم.
قاسمی زانیانی اعلام کرد ۳۵ درصد فضای کسب و کار کشور، سهم بخش کشاورزی است و در سه سال گذشته در دولت تدبیر و امید، سهم کشاورزی در فضای کسب و کار ۲۰ درصد بهبود پیدا کرده و یکی از شاخص های این بهبود، اصلاح فرآیندهای صدور مجوزهای کشاورزی است.

** لزوم بکارگیری فناوری های روز
«احمد کبیری» رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، در این کارگاه بر لزوم بکارگیری فناوری های روز تاکید کرد.
کبیری گفت: وقتی دولت کاری را به بخش خصوصی واگذار می کند انتظار دارد آن مسئولیت با سرعت، دقت و سهولت انجام شود و ما باید تلاش کنیم به عنوان حلقه واسط میان دولت و بهره برداران با استفاده از فناوری های روز در ارایه خدمات و صدور مجوزها اقدام کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور حمایت دولت در زمینه فراهم کردن زیرساخت های لازم در این سازمان برای ارایه خدمات و صدور مجوزهای الکترونیکی را خواستار شد.

** واگذاری تصدی گری ها؛ نشانه اعتماد وزارت جهاد کشاورزی به بخش غیردولتی
«محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، در این کارگاه آموزشی واگذاری تصدی گری ها به سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی را نشانه و تبلور اعتماد وزارت جهاد کشاورزی به این دو بخش غیردولتی خواند.
صفری گفت: اکنون کارها با هزینه کمتر و با دقت بیشتر و روان تر در این دو نظام انجام می گیرد.
وی از عضویت ۳۴ هزار نفر در سازمان نظام دامپزشکی کشور خبر داد و افزود: با ارتباط گیری در بستر نرم افزار، صدور پروانه ها در بخش دامپزشکی به صورت الکترونیکی آغاز شد.
صفری حمایت زیرساختی از این سازمان را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، سازمان نظام دامپزشکی کشور از سال ۱۳۷۶ به منظور دفاع از حقوق صنفی دامپزشکان و بهره برداران این بخش فعالیت خود را آغاز کرده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *