اهم اخبار

سلامت ۷۵ محصول غذایی بررسی می شود/ دسته بندی فرآورده های غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از بررسی سلامت ۷۵ محصول غذایی با نام های تجاری مختلف که در بازار کشور عرضه می شوند، خبر داد.[/heading]

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر هدایت حسینی اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم سازمان غذا و دارو، کنترل و نظارت بر مواد غذایی در سطح عرضه است که روزانه انجام می شود.

وی از کنترل سلامت ۷۵ محصول غذایی در سطح عرضه خبر داد و افزود: ۵۷ محصول از این تعداد به صورت کشوری مورد ارزیابی قرار می گیرند بطوریکه این ۵۷ محصول از نام های تجاری مختلف که در سطح عرضه وجود دارند، خریداری و مورد آزمون قرار می گیرند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: ۱۸ محصول نیز به صورت خاص مورد آزمون قرار می گیرند که در این رابطه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور را به صورت تخصصی تجهیز کرده ایم که این تعداد محصول را به صورت تخصصی مورد آزمون قرار دهند.

حسینی خاطر نشان کرد: روغن ها در ۸ دسته مختلف، فرآورده های گوشتی در ۴ دسته، فرآورده های کنسروی در ۳ دسته، فرآورده های شیرینی، شکلات و غلات در ۶ دسته، فرآورده های لبنی در ۱۰ دسته، عرقیات و نوشیدنی ها در ۸ دسته، گروه نمک و چای در ۲ دسته مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی گفت: در صورت هرگونه عدم انطباق و ضوابط فنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در فرآورده ها مشاهده شود، ضمن جلوگیری از توزیع آنها در سطح عرضه نسبت به اصلاح فرایند تولید اقدام می شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *