اهم اخبار

سیدحسن خمینی: به جای تصمیم گیری برای کشاورزان، آنها را به دانش مجهز کنیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تولیت آستان امام خمینی(ره) گفت: اگرچه سیاستگذاری دولت در امور کلان امری طبیعی است، اما به جای آنکه در امور جزئی برای کشاورزان تصمیم بگیریم سعی کنیم به دانش روز مجهز شوند.

 به گزارش جمعه شب خبرنگار ایرنا از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار وزیر و معاونان وزارت جهادکشاورزی گفت: هرچه بیشتر در جهت توانمندسازی علمی کشاورزان تلاش کنیم خودشان مشکلات خویش را بهتر حل خواهند کرد.
وی گفت: خدمت هرچه بیشتر به مردم و خصوصا کشاورزان، دامداران و اقشاری که عمدتا جزو مستضعفان جامعه هستند یقینا رضایت خداوند و اولیاء او را در پی خواهد داشت.
یادگار امام با اشاره به سابقه کهن کشاورزی در جوامع بشری تأکید کرد: امروز اصلاح الگوی کشت، زمان کشت و نوع مصرف آب باید وجهه همت بخش تبلیغاتی کشور در بخش کشاورزی قرار گیرد تا با توجه به کمبود بارش در کشور، روزهای بهتری پیش رو داشته باشیم.
سید حسن خمینی آمار خوب ارائه شده از وضعیت کشاورزی کشور را نشانه مدیریت توانمند این بخش خواند و افزود: آنچه بیش از همه می تواند باعث رشد تولید و سرمایه در بخش کشاورزی شود، تقویت دانش کشاورزان است، زیرا اگر کشاورز از این حیث قوی باشد متوجه می شود چه چیزی را تولید کند تا نفع بیشتری عاید خود و کشور شود.
وی با تأکید بر پیوند دانشگاه و کشاورزی گفت: یک کشاورز ممکن است با اعمال تغییراتی کوچک در باغ خود، چندین برابر سود بیشتر را برای خود، کشور و اشتغال به ارمغان آورد.
سید حسن خمینی افزود: اگرچه سیاستگذاری دولت در امور کلان امری طبیعی است، اما به جای آنکه در امور جزئی برای کشاورزان تصمیم بگیریم سعی کنیم به دانش مجهز شوند زیرا هرچه بیشتر در جهت توانمندسازی علمی آنان تلاش کنیم خودشان مشکلات خویش را بهتر حل خواهند کرد.
وی همچنین آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی را مدیری توانمند و شایسته خواند وگفت: وزیرجهادکشاورزی ضمن حفظ روحیات اصیل خویش که همگان از یک مدیر جمهوری اسلامی انتظار دارند، توان کارشناسی و مدیریتی بالایی دارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *