اهم اخبار

سید مصطفی هاشمی طبا در سرمقاله خرداد ماه صنعت غذا به برنامه های اصلاح کشاورزی خود اشاره کرد.

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سید مصطفی هاشمی طبا صاحب امتیاز ماهنامه صنعت غذا که از کاندیداهای دوره دوازدهم  ریاست جمهوری است ، در سرمقاله خرداد خود به اهمیت کشاورزی و صنایع غذایی و برنامه های اصلاحی خود در این خصوص اشاره کرده است .

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

با اینکه اردیبهشت ماه گذشته و این نشریه مربوط به خرداد ماه است و حسب روال لازمست سرمقاله در مورد خردادماه و وقایع آن باشد اما ایام مبارک در اردیبهشت و انتخابات ریاست جمهوری باعث می شود که اندکی از آن ذکر گردد.

در ایام اردیبهشت ماه مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، ولادت امام حسین (ع)، ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، ولادت امام سجاد(ع)، ولادت حضرت علی اکبر (ع) ، ولادت قائم آل محمد (ع)، ولادت حضرت حجت بن الحسن عسگری (عج) و روزجهانی کارگر، روزمعلم و وقایع دیگری وجود داشت که این ماه را مهم و پربهره می سازد.

اردیبهشت ماه انتخابات ریاست جمهوری بود با ۶ کاندید، که هر یک برای توجیه حضور خود در برنامه های رادیو تلویزیونی ، مسافرت های استانی، سخنرانی در مجامع و مساجد فعالیت می نمودند. اینکه این نامزدهای مورد تائید شورای نگهبان برای توجیه خود چه گفتند و به چه عبارات و دلایلی متکی شدند و آیا سخنانشان درست یا اشتباه بود امریست که تحلیل دقیقی می طلبد اما لازمست یکبار در خصوص بینش و اولویت های ایشان ذکری گردد.

بطور کلی می توان به سه نوع بینش در این رابطه اشاره کرد.

بینش اول عبارت از بینش ترجیح پایداری و ادامه ایران و سرمایه گذاری لازم برای تمتع بیشتر مردم و آیندگان بطوری که میراث با ارزشی باقی بماند و طبعا داشتن این بینش موجب کم شدن وعده های پرداخت یارانه، عدم افزایش حقوق و مقداری سخت گیری برای عموم بخاطر ایجاد امکان اصلاح سرزمینی ، کشاورزی و صنعت می گردد.

بینش دوم عبارت از ارائه وعده های زندگی بهتر به مردم در کوتاه مدت با پرداخت یارانه بیشتر ، تهیه وسائل رفاهی، وعده مبارزه با فساد، وعده اشتغال بیشتر بدون ارائه راه حل عملی و برخوردهای انقلابی و تند در سیاست های داخلی و خارجی .

بینش سوم : ارائه راه حل های کلی برای همه مسائل کشور، رعایت اعتدال در همه امور، وعده های ملایم برای بهبود زندگی مردم، سکوت یا اندکی تاکید بر پرداخت یارانه، امید و اعتدال برای آیندگان و بسط انگیزه های فرهنگی و سیاسی مردم بوده است.

بهرحال انتخاب میراث این نسل به نسل آینده را تعیین می کند که می خواهند سرزمین سترون و جامعه آشفته و پرمسئله ای را به آیندگان واگذارند یا سرزمینی آباد و کم مسئله و آماده بهره برداری.

***

از جمله برنامه هائی که نویسنده بعنوان یک نامزد ریاست جمهوری در اولویت قرار داده است اصلاح کشاورزی کشور می باشد. کشاورزی پایه اصلی صنایع تبدیلی و صنایع غذائی است و در خرداد ماه نمایشگاه اگروفود نیز تشکیل می شود بسیار به جا است که در حاشیه نمایشگاه در جلساتی موضوع اصلاح کشاورزی که تاثیر کامل برحفظ ایران و نجات کشاورزی ایران و تولید هر چه بیشتر مواد اولیه صنایع غذائی دارد، مطرح گردد و نتایج آن به مقامات مسئول ارائه گردد.

با توفیق رئیس جمهور منتخب برای خدمت هر چه بیشتر به ایران و مردم کشورمان با پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران

سید مصطفی هاشمی طبا

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *