اهم اخبار

سیل ایلام ۷۳۷ رأس دام را تلف کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]مدیر امور عشایر ایلام گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های واصله از عشایر استان، تا کنون ۷۳۷ رأس دام عشایر بر اثر بارندگی‌ها و سیلاب اخیر تلف شده است. [/heading]

به گزارش خبرگزاری موج، علی سیلمی اظهار داشت: طبق برآورده های اولیه حدود ۶۰ میلیارد ریال خسارت به عشایر استان وارد شده است.

وی افزود: خسارات وارد شده علاوه بر تلف شدن دام‌های عشایری مربوط به حوزه راه، تاسیسات و ابینه، علوفه، آبشخور، پرچین، وسایل زندگی، آذوقه و تانکرها ذخیره آب آن‌هاست که با بازگشایی راه‌ها کمک به سیل زدگان شتاب بیشتری می‌گیرد.

سلیمی همچنین احتمال افزایش میزان خسارات سیل به جامعه عشایری استان را زیاد دانست و گفت: با توجه به مسدود بودن راه‌های دسترسی به عشایر جهت دریافت اطلاعات، امکان افزایش خسارت‌ها و اتلاف احشام تا مرز بیش از سه هزار رأس وجود دارد.

مدیر امور عشایر ایلام ادامه داد: مسدود بودن راه‌های عشایری باعث کندی در کمک رسانی به آنها شده اما با این وجود نهایت تلاش خود را بکار بسته‌ایم با توجه به فصل سرما، سوخت و آب عشایر آسیب دیده تأمین شود.

استان ایلام دارای ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۶۰ هزار نفر است که یک میلیون و ۴۰۰ رأس دام سبک و سنگین در اختیار دارند.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *