اهم اخبار

شافعی بیان کرد؛ ضرورت توقف موقت برخی قوانین دست و پاگیر/ سیاست‌های ارزی کشور با اولویت صادرات همخوانی ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اتاق ایران گفت: امروز نیازمند آن هستیم که برخی قوانین و مقررات که با وضعیت کنونی ما مطابقت ندارد برای مدت یک تا دو سال فریز شوند به عنوان مثال در برنامه چهارم توسعه سهم تسهیلات بانکی از بخش‌های مختلف برداشته شود مسائل دیگری مانند ممنوع الخروجی و چک برگشتی و … از دیگر موارد است که با توجه به شرایط بحرانی اقتصاد کشور نیاز به توقف دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران که با حضور وزیر صمت برگزار شد، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران با تشکر از تعامل وزارتخانه با بخش خصوصی گفت: ما در این دو سال هر جا که خواستیم آقای وزیر حضور پیدا کردند و تعداد جلسات مشترک ما با بدنه وزارتخانه بسیار بیشتر از دوره‌های قبل شده است.

وی ادامه داد: با وجود رشد نقدینگی آمار اقتصاد کشور حاکی از این است که این نقدینگی کمتر در بخش تولید مصرف شده است. از سال ۹۵ به طور متوسط سالانه نقدینگی ۲۰ درصد رشد داشته که اگر در خدمت تولید بود نباید رشد اقتصادی ما ۲.۲ درصد بود.

شافعی در خصوص سیاست‌های وزارت صمت در حوزه تجارت گفت: سیاست‌های تجاری و ارزی با یکدیگر هماهنگ نیستند اگر در شرایط بحرانی کنونی صادرات را اولویت در نظر بگیریم سیاست‌های ارزی باید بر همین اساس باشد. در بحث اوراسیا که اخیرا مطرح شده خواهش ما این است که از نظرات بخش خصوصی استفاده شود تا تجربه ترکیه تکرار نشود.

وی با اشاره به وجود برخی قوانین دست و پا گیر گفت: امروز نیازمند آن هستیم که برخی قوانین و مقررات که با وضعیت کنونی ما مطابقت ندارد برای مدت یک تا دو سال فریز شوند به عنوان مثال در برنامه چهارم توسعه سهم تسهیلات بانکی از بخش‌های مختلف برداشته شود مسائل دیگری مانند ممنوع الخروجی و چک برگشتی و … از دیگر موارد است که با توجه به شرایط بحرانی اقتصاد کشور نیاز به توقف دارد.

وی افزود:ما پیشنهاد می‌دهیم که یک کمیته مشترک برای بررسی و شناخت این قوانین تشکیل شود تا هر چه زودتر این قوانین دست و پاگیر برداشته شود.

سرویس خبری: صنعت غذا


آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *