اهم اخبار

شرایط واردات موز در قبال صادرات سیب از بازارچه‌های مرزی اعلام شد + سند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به گمرک، شرایط صادرات سیب درختی از بازارچه‌های مرزی که شامل تسهیلات واردات موز با تعرفه ۵ درصدی نیز می شود را اعلام کرد.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به شامانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران، شرایط صادرات سیب درختی از بازارچه‌های مرزی که شامل تسهیلات واردات موز با تعرفه ۵ درصدی نیز می شود، را اعلام کرد.

متن این نامه بدین شرح است: به پیوست تصویر نامه شماره ۹۷/۵۰۲/۳۹۸۸ مورخ ۱۳۹۷/۷/۲۵ معاونت توسعه بازرگانی صنایع کشاورزی – وزارت جهاد کشاورزی موضوع لغو نامه شماره ۹۷/۵۰۲/۱۳۶۳ مورخ ۱۳۹۷/۷/۲۳ دفتر صادرات و استانداردهای بازرگانی وزارت مذکور درخصوص صادرات سیب درختی از بازارچه‌های مرزی ارسال و به اطلاع می‌رساند؛ کلیه محموله‌های دارای کوتاژ کمرگی در سال ۱۳۹۶ از گمرکات اجرایی کشور از جمله گمرکات بازارچه‌های مرزی، مشمول تسهیلات بازار به ازای بازار مبنی بر واردات یک کیلوگرم موز با تعرفه ۵% در ازای صادرات یک و نیم کیلوگرم سیب درختی گردند.

رعایت مقررات به ویژه مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای و همچنین شاخص‌های بسته‌بندی میوه و تره‌بار که قبلا ابلاغ گردیده است، الزامی است.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب را به گمرکات اجرایی ابلاغ نمایند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *