اهم اخبار

شرکت پشتیبانی امور دام از این پس مرغ و گوشت نمی خرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از استاندارد نبودن مرغ های صادراتی و زیان تولیدکنندگان در صورت عرضه این محصول در بازار داخلی خبر داد و گفت: از این پس قرار است ما در خرید مرغ، گوشت و نهاده های دامی به طور مستقیم وارد نشویم.[/heading]

«علیرضا ولی» دوشنبه در نشست بررسی مشکل تولیدکنندگان و کارخانه های خوراک دام و طیور، افزود: مرغ خریداری شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام از لحاظ کیفی و استاندارد، صادراتی نیست و اگر بخواهیم این محصول را به بازار داخلی عرضه کنیم، باعث به هم ریختگی بازار و سرانجام زیان تولیدکنندگان می شود. دولت نیز اجازه امحای این محصولات را نمی دهد بنابراین باید برای مازاد تولید و تنظیم بازار با کمک بخش خصوصی چاره ای بیندیشیم.

وی گفت: این شرکت در نظر ندارد تسهیلات دولتی را به خرید مرغ، گوشت و نهاده های بخش کشاورزی اختصاص دهد و با بخش خصوصی رقابت کند.
به گفته وی، شرکت پشتیبانی امور دام همه امکانات و لجستیک خود را برای تنظیم بازار، صادرات و واردات در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد داد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تاکید کرد اگر مرغ تولیدشده، از کیفیت لازم برای صادرات برخوردار نباشد صدور این محصول صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: همچنین برای صادرات محصولات پروتئینی در نظر داریم در صورت موافقت دولت، جوایز صادراتی اختصاص دهیم که این امر در صورتی محقق می شود که صادر کنندگان محصول کیفی ، سالم و استاندارد و دارای کد آی .آر را برای صادرات فراهم کنند.
نشست بررسی مشکل تولیدکنندگان و کارخانه های خوراک دام و طیور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
به گزارش ایرنا، پیش بینی شده است تا پایان امسال نزدیک به ۱۱۰ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید شود که سهم آن در تولید ناخالص داخلی و اشتغالزایی به ترتیب نزدیک به ۹٫۵ و ۲۰ درصد است.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *