اهم اخبار

صادرات بیش از۲۴۴میلیون دلار فراورده های لبنی مازندران درسال ۹۵

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پارسال ۱۸۹هزارو ۴۰۰ تن محصولات کشاورزی به ارزش ۳۱۲میلیون و ۷۰۰هزار دلار از گمرگات استان به خارج از کشور صادر شد که فراورده‌های لبنی با ۲۴۴ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۹۲ دلار بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا ، مازندران هر چند سالانه با تولید حدود۷۰۰هزار تن شیر خام، رتبه چهارم کشور را دارد ولی ۷۰ درصد آن در واحدهای سنتی و در روستاها تولید و مصرف می شود و کارخانه های لبنیاتی استان بخش عمده نیاز سالانه ۷۰۰ هزار تن شیر خود به عنوان مواد اولیه را از دیگر استان های کشور وارد می کنند.
انجمن صنایع غذایی مازندران تعداد واحد های لبنی فعال در استان مازندران را حدود ۱۸واحد اعلام می کند که کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت واحدهای لبنی استان فعال است.
دلاور حیدرپور روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال فرآورده‌های لبنی، گل و گیاه، شیلات و آبزیان و سایر محصولات کشاورزی اعم از مرغ، جوجه یک‌روزه، گوشت، کنسانتره، سیب زمینی، میوه‌های خوراکی خشک، کلم برگ و گل کلم، سیب درختی، سبزیجات، انار، خیار، گوجه فرنگی و کاهو عمده صادرات مازندران به کشورهای هدف بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای عراق، پاکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات، کویت و روسیه ، آلمان و قزاقستان صادر شده است ، گفت: صادرات محصولات کشاورزی به لحاظ وزنی و ارزشی نسبت به سال ۹۴ به ترتیب ۴٫۹ و ۶٫۶ درصد کاهش داشته است.
حیدرپور گفت: ارزش صادرات کشاورزی مازندران به تفکیک فرآورده‌های لبنی با ۲۴۴ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۹۲ دلار، مرکبات ۱۳۵ هزار و ۳۶۴ دلار، گل و گیاه ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۱ دلار، کیوی یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۶۴۸ دلار، شیلات و آبزیان ۲۲ میلیون و ۶۸۵ هزار دلار و سایر محصولات کشاورزی ۳۹ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۵۱۶ دلار بوده است.
مازندران با حدود ۱۱درصد ارزش اقتصادی تولید محصولات کشاورزی ،رتبه اول کشور را دارد.
۷۲نوع محصول کشاورزی در مازندران تولید می شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *