اهم اخبار

صادرات خوراک دام آماده در دوره ۱۰ ساله، نزدیک ۱۱ برابر رشد کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: صادرات خوراک دام آماده در بازه زمانی ۱۰ ساله از هفت میلیون و ۵۰۰ دلار به ۸۱ میلیون دلار در سال ۱۳۹۴ رسید.

 

«کاوه زرگران»  در دومین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان که در محل بوستان گفت و گو برگزار شد، افزود: بر پایه آخرین آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مصرف لبنیات ۳۵ درصد و گوشت قرمز ۲۲ درصد کاهش یافت؛ از این رو، بهبود شیوه تولید برای کاهش قیمت ها لازم است.
زرگران گفت: سازوکار تولید در بخش کشاورزی با مشکلاتی روبروست که همین امر موجب افزایش قیمت ها و در نهایت کاهش مصرف برخی محصولات در کشور می شود.
وی تاکید کرد برای حفظ سلامت جامعه نیاز است سازوکار تولید محصولات کشاورزی تغییر یابد تا با بهره وری مناسب قیمت تمام شده محصول را کم شود.
دبیر کانون صنایع غذایی ایران درباره عملکرد وزارت جهادکشاورزی در بخش خوراک مصرفی دام کشور افزود: وزارت جهاد کشاورزی صنایع خاموش و شاید تعطیل روغن کشی را راه اندازی کرده است.
به گفته وی، تراز تجاری این بخش رو به بهبود است؛ به گونه ای که کنجاله سویا بیشتر توسط صنایع داخلی تامین می شود.
وی گفت: در گذشته صنایع روغن کشی با هشت درصد ظرفیت کار می کرد و اکنون به بالای ۴۰ درصد رسیده است.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران الزام واحدها به مصرف خوراک دامی تولید شده در کارخانه ها را تصمیمی مثبت برای تولید سالم عنوان کرد و گفت: در گذشته با آماری تکان دهنده از بار میکربی و سم آفلاتوکسین شیر که به بدن انسان منتقل می شد، روبرو بودیم که در چند سال گذشته، این مساله با تدبیر و تلاش سازمان دامپزشکی حل شده است.

** برخی سازمان های متولی غذای سالم جزیره ای عمل می کنند
زرگران گفت: همه مولفه های اقتصادی باید به طور هماهنگ عمل کنند تا مردم از غذای سالم برخوردار شوند اما برخی سازمان های متولی سیاستگذاری متضادی دارند و جزیره ای عمل می کنند.
وی اضافه کرد: تلاش داریم برای حفظ سلامت و بهداشت جامعه بین سازمان های دامپزشکی، استاندارد و صنایع غذایی ایران همکاری هایی ایجاد کنیم.
به گزارش ایرنا، سالیانه نزدیک به ۸۰۰ هزار تن گوشت قرمز، ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن شیر خام، ۲ میلیون تن گوشت مرغ و ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که مجموع تولیدات پروتئینی با منشا دامی را به ۱۳ میلیون تن می رساند.
دومین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان فیداکسپو (۲۰۱۶) امروز با حضور ۴۶ شرکت داخلی و خارجی از کشورهای اتریش، مجارستان، فرانسه، بلغارستان، چین، ترکیه و هلند در محل دایمی نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت و گو آغاز به کار کرد و تا چهارم شهریورماه به کار خود ادامه می دهد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *