اهم اخبار

صادرات پسته به ۱٫۲ میلیارد دلار رسید / مقصد آسیا و اروپا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

براساس آمار عملکرد سال گذشته، ارزش صادرات پسته ایران با رشد بیش از سه درصدی نسبت به سال ۹۴ به رقم یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار رسید که آسیایی ها و اروپا مقصد این محصول کشاورزی بودند.

به گزارش  ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، برپایه آمار مقایسه‌ای سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، رشد صادرات در این بخش نسبت به سالهای ماقبل به بیش از سه درصد رسید و در واقع این روند رو به رشد در دولت یازدهم تداوم یافته است.
به گزارش ایرنا، پسته یکی از مزیت های اصلی بخش کشاورزی و به عنوان محصول برتر تولیدی کشور در بازارهای جهانی است که می توان با توجه بیشتر به کیفیت و بهداشت محصول و تقویت سیستم های کنترل کیفی و همچنین مدیریت کارآمد در سیستم های انبارداری و استفاده از روش های نوین در تولید و تجارت، صادرات آن را افزایش و بازارهای بیشتری را تحت پوشش قرار داد.
براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، سال ۱۳۹۴ میزان صادرات بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار ثبت شده بود.
پسته صادراتی جمهوری اسلامی سال گذشته به مقاصد هنگ کنگ، ویتنام، امارات متحده عربی، آلمان و هندوستان حمل شد.
همچنین براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ پسته سهم ۲٫۲ درصدی از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است. ارزش صادرات پسته در سال ۱۳۹۲بالغ بر ۷۰۶ میلیون دلاربود، ۱۳۹۳ ارزش صادرات ۷۷۸ میلیون دلار ثبت شد که قیمت پایه برای هر تن پسته صادراتی هشت هزار ۱۸۱ دلار و در سال ۱۳۹۵ ارزش صادرات ۹۷۶ میلیون دلار با قیمت پایه هر تن هشت هزار و ۴۹۹ دلار بود.
به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان به تازگی اعلام کرد : سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۱۷۰ هزار تن پسته از نقاط مختلف پسته خیز کشور تولید شده که ۲۰ درصد آن در داخل به مصرف رسید و بقیه به مقاصد کشورهای یاد شده صادر شد.
به گفته «حسین رضایی» سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۰۰ هزار تن پسته از گمرکات مختلف ایران به کشورهای خارجی صادر شده و با احتساب ۲۰ درصد مصرف داخلی، ۴۰ تا ۵۰ هزار تن پسته در انبارهای ذخیره کشور وجود دارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *