اهم اخبار

واردات ۵۰ میلیون عدد تخم مرغ از جمهوری آذربایجان به ایران آغاز شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نعمت باباشف رییس واحد مرغداری ‘ حاجی قابول ‘ جمهوری آذربایجان گفت: این واحد تولیدی ۵۰ میلیون عدد تخم مرغ به جمهوری اسلامی ایران صادر خواهد کرد .

 

 

به گزارش روز جمعه خبرگزاری رسمی ‘ آذرتاج ‘ ، باباشف افزود: قرارداد صادرات تخم مرغ به ایران امضا شده و در چارچوب این قرارداد هفته گذشته ۱٫۸ میلیون تخم مرغ صادر شد.
به گفته وی ، در سال گذشته میلادی در این واحد تولیدی ۲ هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ و ۳۰۰ میلیون عدد مرغ برای فروش تولید شده است که ۱۵ میلیون آن به خارج از کشور صادر شده است .
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته همچنین ۱۵ هزار مرغ مادر به گرجستان صادر شد، افزود: این واحد مرغداری مجهز با تجهیزات مدرن است و به یک مجموعه تولیدی بزرگ در منطقه تبدیل شده است .
این فعال اقتصادی اظهار داشت : در حال حاضر در این واحد مرغداری ۶۰۰ نفر مشغول به کار هستند و این واحد تولیدی متشکل از بخش انکوباتور با ظرفیت ۱ میلیون عدد تخم مرغ ، انبار غله با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن ، واحد های فرعی تولید خوراک دام ۴۵ تن در یک ساعت می باشد .
باباشف افزود: به کار گیری فن آوری های روز و اتوماتیک شدن کامل فرایند تولید شرایط لازم را برای تولید محصول با کیفیت و قابل رقابت را فراهم کرده است .
وی افزود: برنامه ریزی کردیم در سال جاری نیز قراردادهای جدید فروش و صادرات محصولات به خارج از کشور را منعقد کنیم .

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *