اهم اخبار

صادرات ۹۰ میلیون دلاری رب گوجه‌فرنگی به ۲۶ کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فهرست کالاهای صادراتی غیرنفتی طی پنج ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که ایران در این مدت نزدیک به ۹۰ میلیون دلار رب گوجه‌فرنگی به کشورهای مختلف از پاکستان و ترکیه تا کانادا و نیوزلند صادر کرده که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

1441776705331_261532_792.jpg

به گزارش خبرنگار ایسنا، ۲۶ کشور در پنج ماهه نخست امسال مشتری رب گوجه فرنگی از ایران بوده‌اند؛ به این ترتیب آمارهای گمرک از صادرات غیرنفتی نشان می‌دهد که طی این مدت ایران کمتر از ۶۰ هزار تن رب را با قیمت هر کیلوگرم ۱٫۸ دلار صادر کرده است.

صادرات رب گوجه فرنگی که یکی از محصولات آب‌بر کشاورزی به حساب می‌آید، در این مدت به لحاظ وزنی ۱۵ هزار تن نسبت به صادرات این محصول در مدت مشابه افزایش پیدا کرده است و صادرات به لحاظ ارزشی نیز ۲۰ میلیون دلار بیشتر شده و به ۹۰٫۵ میلیون دلار رسیده است.

می‌توان گفت بخشی از افزایش ۲۸ درصدی ارزش صادرات رب گوجه فرنگی در پنج ماهه نخست امسال ناشی از افزایش ۰٫۳ درصدی قیمت هر کیلوگرم از این محصول است.

در مقابل افزایش صادرات رب گوجه در مجموع پنج‌ماهه نخست سال، در مرداد ماه به صورت جداگانه صادرات این محصول نسبت به ماه مشابه سال قبل به لحاظ وزنی نزدیک به ۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به این ترتیب صادرات رب گوجه فرنگی طی پنجمین ماه سال ۹۰۰۰ تن به ارزش مجموعا کمتر از ۱۷ میلیون دلار بوده است.

کشورهای پاکستان، پاناما، گرجستان، آذربایجان، آلمان، ارمنستان، استرالیا، افغانستان، امارات متحده عربی، انگلستان، بحرین، تاجیکستان، ترکیه، ساحل عاج، سنگاپور، سوئد، سودان، عمان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کانادا، کویت، نیوزیلند و هلند در این مدت از ایران رب گوجه فرنگی خریده‌اند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *