اهم اخبار

صادرات ۹۰ هزار تن محصولات شیلاتی در سال‌ ۹۵

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک مقام مسئول در سازمان شیلات با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۱۸ هزار تن میگو تولید شود، گفت: براساس پیش بینی‌ها، میزان صادرات محصولات شیلاتی در سال‌جاری به حدود ۹۰ هزار تن خواهد رسید.

عیسی گلشاهی در گفتگو با مهر درباره میزان تولید میگو در سال‌جاری اظهار داشت: اگر به سیستم بانکی نقدینگی مورد نیاز صنعت را به موقع فراهم کند، امکان افزایش تولید در این زمینه وجود دارد اما با توجه به شرایط موجود، بعید به نظر می رسد که به نقدینگی لازم در این زمینه برسیم.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه آبزیان سازمان شیلات ایران افزود: انتظار ما این است که میزان تولید میگو در حدود تولید سال قبل باشد، ضمن اینکه سال گذشته حدود ۱۸ هزار تن میگو در کشور تولید شد.

وی درباره صادرات محصولات شیلاتی به روسیه اظهارداشت: یکی از اقلام صادراتی ما به روسیه می تواند ماهی قزل آلا باشد.

گلشاهی با اشاره به اینکه برای صادرات ماهی تازه به روسیه نیازمند امکانات حمل و نقل مناسب هستیم گفت:راه اندازی پرواز مستقیم تهران-آستاراخان روسیه اقدام بسیار مناسبی بوده که در این زمینه انجام شده است.

وی درباره تولید ماهی قزل آلا نیز اظهار داشت: فعلا پیش بینی خاصی در این زمینه نداریم. مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه آبزیان سازمان شیلات ایران با بیان اینکه سال گذشته در مجموع حدود ۸۲ هزار تن انواع محصولات شیلاتی از کشور صادر شده است، گفت: برنامه ما برای سال‌جاری ۸۵ هزار تن است اما با روند فعلی فکر می‌کنم این رقم به حدود ۹۰ هزار تن برسد.

گلشاهی با اشاره به میزان صادرات به کشور روسیه در سال‌جاری، تصریح کرد: اگر صادرات ماهی قزل آلا رونق پیدا کند، همچنین مسائل مربوط حمل و نقل هوایی و برخی مشکلاتی که وجود دارد، حل شود، میزان صادرات ما با قرار داشتن قزل آلا در سبد صادراتی به حدود ۱۵ هزار تن خواهد رسید، در غیر این صورت این میزان حدود ۵ هزار تن خواهد بود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *