اهم اخبار

صدور مجوز تاسیس ۶۰۰ هکتار شرکت شهرک‌های کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران گفت: تاکنون مجوز تاسیس ۶۰۰ هکتار شرکت شهرک‌های کشاورزی در کشور صادر شده است.[/heading]

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در کهگیلویه و بویراحمد، سید رحمت‌الله پریچهر در نشست ستاد راهبردی شرکت شهرک‌های کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است و بیش از ۱۰درصد آب شیرین کشور را تأمین می‌کند که به شرایط نزدیکی به آب‌های گرم و داشتن فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی از ظرفیت خوبی برای ایجاد شرکت شهرک‌های کشاورزی برخوردار است.

وی با بیان اینکه سیاست جهاد کشاورزی کشت سبزی و صیفی گلخانه‌ای است، اظهارکرد: افزایش تولید سبزی و صیفی در گلخانه و کاهش کشت این محصول در فضای آزاد سیاست وزارت جهاد کشاورزی است که میزان تولید این محصولات در فضای گلخانه‌ای ۱۰ برابر فضای آزاد است.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۵۰ تا ۴۴۰۰ متر اقلیم متفاوت است که به دلیل دارا بودن این پتانسیل خوب می‌تواند به یک مجتمع گلخانه‌ای کشوری تبدیل شود.

پریچهر با بیان اینکه ساماندهی مجتمع گلخانه‌ای و شهرک‌های کشاورزی اولویت کاری شرکت شهرک‌های کشاورزی است، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های مجتمع کشاورزی و تعریف پروژه‌های جدید بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی است.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد اشتغال، رونق تولید و همچنین نزدیکی کهگیلویه و بویراحمد به برخی مناطق پر مصرف مانند فارس، اصفهان و یزد و نزدیکی به بنادر جنوب به منظور صادرات تولیدات کشاورزی، زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت شهرک‌های کشاورزی استان توسط شهرک‌های کشاورزی انجام می‌شود.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران عنوان کرد: کل مطالعات شرکت شهرک‌های کشاورزی استان توسط ما انجام می‌شود که در پروژه‌هایی که دارای پیشرفت ۷۰ درصدی هستند ۳۰ درصد اعتبارات زیرساخت‌ها از طریق شهرک‌های کشاورزی و ۷۰ درصد از طریق اعتبارات استانی، تأمین می‌شوند.

پریچهر با بیان اینکه در پروژه‌های دارای پیشرفت ۵۰ درصدی براساس مطالعات انجام شده اعتبار اختصاص داده می‌شود، بیان کرد: تاکنون ۱۰ پروژه برای شرکت شهرک‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده که این پروژه‌ها از نظر اقلیم، وضعیت اراضی، منابع آب و پیشرفت فیزیکی بررسی می‌شوند.

وی تصریح کرد: ایجاد شهرک کشاورزی امام‌زاده جعفر شهرستان گچساران از دیگر پروژه‌های در دست مطالعه است که با تأمین آب، برق، گاز، خیابان‌کشی و حصارکشی فراخوان واگذاری به سرمایه‌گذار با اولویت جذب سرمایه‌گذار استانی انجام می‌شود.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: تاکنون پروانه تاسیس ۶۰۰ هکتار شرکت شهرک‌های کشاورزی در کشور صادر و حدود ۱۴ شهرک کشاورزی در استان‌ها ایجاد شده است.

پریچهر افزود: فراخوان حدود ۳۰ شهرک کشاورزی برای واگذاری به سرمایه‌گذار انجام شده که با توجه به روند رو به رشدی که این واحدها دارند بخشی از مجتمع‌های گلخانه‌ای تا سال ۱۳۹۵ تعیین تکلیف می‌شود.

وی اضافه کرد: در طرح‌های گلخانه‌ای به ازای هر هکتار برای ۶ تا ۱۲ نفر اشتغال‌زائی ایجاد می‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *