اهم اخبار

صنعت خوراک دام آماده ایران، تقاضامحور شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون تولیدات امور دامی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم تبیین راهبردهای لازم برای حضور در بازارهای رقابتی جهان تاکید کرد و گفت: صنعت خوراک آماده دام در کشور تقاضامحور شده است.

به گزارش  ستاد خبری سومین همایش بین المللی و نمایشگاه تخصصی خوراک دام، طیور و آبزیان (فیداکسپو)، «حسن رکنی» افزود: تبیین راهبردهای لازم برای حضور در بازار رقابتی تولیدات دام و طیور و بهره مندی از ظرفیت های علمی، داخلی و بین المللی در این صنعت، برای ایجاد افزایش بهره وری از مواد خام در تولید خوراک آماده و ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی و همچنین توسعه صادرات امری اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: براساس نظر متخصصان در صنعت پرورش دام، طیور و آبزیان، بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه های تولید به خوراک دام اختصاص می یابد که این مهم توجه و اهمیت بیشتر به این صنعت را مورد تاکید قرار می دهد.
به گفته وی، برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تخصصی، سهم بالایی در تولید سالیانه یک میلیارد تنی خوراک آماده دام در جهان دارد که زمینه و بسترهای مناسب برای انتقال تجارب موفق و دستیابی به آخرین دستاوردهای نوین داخلی و خارجی را فراهم می کند.
وی درباره سومین همایش بین المللی و نمایشگاه تخصصی خوراک دام، طیور و آبزیان (Iran Feed Expo 2017) که بیست و هشتم مردادماه آغاز می شود، تصریح کرد: این همایش و نمایشگاه جانبی آن با هدف ارایه توانمندی ها و بیان اهمیت صنعت خوراک آماده در استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود برگزار می شود.
رکنی افزود: فیداکسپو که به همت سازمان ها، اتحادیه ها، تشکل ها و مشارکت تولیدکنندگان داخلی و خارجی برگزار می شود، می تواند تاثیر مطلوبی بر بهبود بازده تولید، کاهش ضایعات خوراک، هزینه تمام شده تولید و همچنین ارتقای کیفیت محصولات دامی داشته باشد.

**سهم ٣٠ درصدی صنعت دامپروری در تولید ناخالص داخلی
رکنی صنعت دامپروری کشور را یکی از صنایع مهم بخش کشاورزی دانست و افزود: این صنعت بیش از ۳۰درصد از سهم تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی را بر عهده دارد و در اقتصاد ملی، تامین امنیت غذایی و بهبود شاخص های سلامت و بهداشت جامعه نقش اساسی و تعیین کننده ای دارد.
وی گفت: نیاز روزافزون جامعه به تامین اقلام با منشا پروتئینی از یک سو و ظرفیت بالقوه و بالفعل تولید محصولات دامی در کشور از سوی دیگر، موجب شده است با اتخاذ تدابیر ویژه قدرت حضور رقابتی تولیدکنندگان این صنعت در بازارهای داخلی و جهانی بیش از پیش فراهم شود.
به گزارش ایرنا، چندی پیش معاون امور تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی از تحقق ۹۸٫۲ درصدی اهداف پیش بینی شده تولید در بخش دام و طیور در سال۱۳۹۵ خبر داده بود.
به گفته رکنی، پارسال با تولید ۸۱۵ هزار تن گوشت قرمز، ۹۹٫۵ درصد اهداف پیش بینی شده تحقق یافت.
همچنین با تولید ۹ میلیون و ۵۱۰ هزار تن شیر ۹۸٫۵ درصد اهداف، با تولید ۲میلیون و ۹۲ هزارتن گوشت مرغ ۹۶ درصد اهداف، با تولید ۹۴۰ هزار تن تخم مرغ ۹۹ درصد اهداف و با تولید ۸۱ هزار و ۵۰۰ تن عسل ۹۸ درصد اهداف محقق شد.
به گفته وی، در ۱۱ ماهه پارسال مازاد تراز تجاری زیر بخش دامپروری ۵۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بود.
سومین همایش بین المللی و نمایشگاه تخصصی خوراک دام، طیور و آبزیان (Iran Feed Expo 2017) از بیست و هشتم تا سی ام مردادماه در بوستان گفت و گو تهران برگزار می شود و از ساعت ۱۰ تا ۱۸ آماده بازدید علاقه مندان است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *