اهم اخبار

صنعت ماشین آلات کشاورزی حاشیه سود بالایی ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد گفت: صنعت مزبور حاشیه سود بالایی ندارد بنابراین سرمایه گذاران تمایل چندانی برای سرمایه گذاری در این حوزه از خود نشان نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حمیدرضا نامی با اشاره به اینکه حوزه ماشین آلات کشاورزی برخلاف سایر بخش‌های صنعت با تعداد زیادی از تولید کنندگان رو برو نیست، افزود: این حوزه همواره از نگاه متولیان مغفول مانده است.
وی همچنین با بیان اینکه ذات صنعت ماشین آلات کشاورزی تولید انبوه نیست، اظهار داشت: این مسئله از جمله دلائل عدم توسعه یافتگی حوزه مربوطه است.
رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی «تیراژ تولید صنعت مزبور را قابل توجه ندانست» و گفت: میزان تولید پایین به یقین روی قیمت تمام شده کالا تاثیر منفی می‌گذارد.
وی افزود: خوشبختانه در دولت یازدهم حمایت‌های مناسبی از بخش ماشین آلات کشاورزی در کشور صورت گرفته و امید می‌رود این رویه در دولت دوازدهم نیز ادامه داشته باشد.
نامی با تاکید بر اینکه توسعه صادرات در حوزه ماشین آلات کشاورزی ضمن افزایش تولید؛ موجب اقتصادی‌تر شدن سرمایه گذاری‌ها در این حوزه می‌شود، اظهارداشت: صادرات عامل تقویت تولید و اشتغال در هر کشوری است.
وی با اشاره به اینکه حوزه ماشین آلات کشاورزی ایران به لحاظ «کیفیت» و «قیمت» حرف زیادی برای گفتن در سطح بازارهای منطقه‌ای و جهانی دارد بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های اساسی برای توسعه صادرات تولیدات این بخش در مملکت تاکید کرد.
رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله آموزش و فرهنگ سازی در حوزه مکانیزاسیون نیز تاکید کرد و گفت: کاربرد فناوری و تکنولوژی‌های نوین می‌تواند ضمن افزایش تولید محصولات کشاورزی درواحد سطح، موجب کاهش هزینه‌های تولید و به تبع منجر به کاهش قیمت تمام شده این محصولات باارزش شود.
وی افزود: پایین بودن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی ضمن اینکه رضایتمندی کامل کشاورزان و همچنین مردم جامعه را فراهم می‌کند، بازارمطمئن ومناسبی را برای صادرات محصولات مزبور ایجاد خواهد کرد.
نامی در ادامه بر لزوم حمایت از توسعه مکانیزاسیون و تولیدکنندگان ادوات کشاورزی در کشور تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت اشتغال و اقتصاد کشور به بخش کشاورزی اختصاص دارد بنابراین ساخت، توسعه و تولید ادوات کشاورزی می‌تواند کمک موثری به پیشرفت بخش اقتصادی و اشتغالزایی در مملکت داشته باشد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *