اهم اخبار

طرح “مطلوب‌سازی تولید برنج” راهکاری برای اشتغالزایی در استان گیلان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فرمانده سپاه قدس گیلان اجرای طرح “مطلوب‌سازی تولید برنج” را راهکاری برای اشتغالزایی در استان گیلان دانست و اظهار داشت: امروز بسیج مهندسان کشاورزی باید نیروهای توانمند در حوزه کشاورزی جذب و پس آموزش به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور ضمن تشریح علل اجرای طرح مطلوب‌سازی تولید برنج در استان ابراز داشت: امنیت غذایی اهمیتی یکسان با امنیت دفاعی دارد و اجرای چنین پروژه‌ای نوعی ایستادگی و مقابله با هجمه‌های دشمن است.

گیلان می‌تواند به‌عنوان قطب زیتون کشور مطرح شود

وی با اعلام اینکه گیلان می‌تواند به‌عنوان قطب زیتون کشور مطرح شود افزود: امروز دشمن در حوزه “بیوتروریسم” اقداماتی را انجام داده است تا ما غذای سالم نداشته باشیم اما با بهره‌گیری از توانایی دانشمندان داخلی می‌توان این نقشه دشمن را خنثی کرد.

سردار عبدالله‌پور اجرای طرح “مطلوب‌سازی تولید برنج” را راهکاری برای اشتغالزایی در استان گیلان دانست و اظهار داشت: امروز بسیج مهندسان کشاورزی باید نیروهای توانمند در حوزه کشاورزی جذب و پس آموزش به کار گیرد.

تفاهمنامه طرح تولید مطلوب برنج

وی با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی در سراسر کشور ابراز داشت: اجرای بیش از ۳ هزار شبکه همگام با کشاورز و همچنین آماده سازی باغات مختلف در سراسر کشور برای کشاورزان از جمله این اقدامات است.

همکاری بسیج در حوزه‌های مختلف با دولت

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه اجرای طرح “مطلوب‌سازی تولید برنج” سبب خوداتکایی و خودکفایی کشور در حوزه تولید برنج می‌شود خاطرنشان کرد: بسیج آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف با دولت همکاری کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: ۳۵ درصد از بازداشت شدگان فتنه اخیر دارای مشکلات خانوادگی بودند و این نشان می‌دهد در حوزه اجتماعی نیاز به کار بیشتر هستیم.

این طرح با همکاری سپاه قدس استان گیلان، استانداری گیلان، سازمان جهاد کشاورزی گیلان، دانشگاه گیلان، مرکز تحقیقات برنج کشور، موسسه تحقیقات آب و خاک کشور، دانشگاه آزاد اسلامی رشت و مرکز بین‌المللی برنج اجرا می‌شود.

طرح “مطلوب‌سازی تولید با راهبرد مدیریت تغذیه در گیاه برنج” با همکاری ۳ هزار کشاورز، ۳۰۰ مهندس کشاورزی و ۵۰ نفر از اساتید دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی در ۳۰۰ روستای گیلان و در مساحت ۶ هزار هکتار اجرایی می‌شود.

طرح “مطلوب‌سازی تولید با راهبرد مدیریت تغذیه در گیاه برنج” با هزینه ۲۰ میلیارد تومان و به‌مدت سه سال در استان گیلان انجام می‌شود و پیش بینی می‌شود تولید برنج استان را ۲۰ الی ۳۰ در افزایش می‌دهد

ندا عزیزی

نویسنده

ندا عزیزی

کارشناس ارشد صنایع غذایی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *