اهم اخبار

طرح ملی پرورش شتر در دستور کار قرار گرفت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح ملی پرورش شتر در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی در دستور کار قرار گرفته است و با انتخاب مجری سند راهبردی این طرح در دست تدوین است.

 

مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و وسعت خاک سرزمینی کشور شرایط مناسبی برای پرورش شتر داریم که از لحاظ اقتصادی نیز برای تولیدکنندگان صرفه مناسبی ایجاد کرده است.

وی افزود: طرح ملی پرورش شتر در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی در دستور کار قرار گرفته است و با انتخاب مجری سند راهبردی این سند در دست تدوین است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: شتر حیوانی کم توقع است و با شرایط آب و هوایی ایران سازگاری مناسبی دارد و می‌تواند در مراتع کم آب و علف کشور نیز به راحتی نگهداری شود.

رضایی افزود: این حیوان حتی بدون آب تا ۱۰ روز در بیایان زنده می‌ماند و بسیار مقاوم است که گزارشات تأیید شده ای نیز در این زمینه داریم.

وی همچنین در ارتباط با میزان تولید گوشت شتر در کشور گفت: ۱۸۰ هزار نفر شتر در کشور وجود دارد که این امر منجر به تولید ۱۲ هزار تن گوشت و ۱۸ هزار تن شیر از این دام شده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *