اهم اخبار

طی چهار ماه نخست امسال رقم خورد؛واردات بیش از ۳ میلیون تن ذرت دامی/ افزایش ۱۳۷ درصدی واردات جو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بررسی تازه ترین آمار تجارت خارجی گمرک از چهار ماه نخست سال جاری، حکایت از واردات بیش از ۳ میلیون تن ذرت دامی و افزایش ۱۳۷ درصدی واردات جو دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی تازه ترین آمار تجارت خارجی گمرک نشان می دهد، طی چهار ماه نخست سال جاری ۷۷۲ هزار و ۹۳ تن جو به استثنای بذر به ارزش ۱۶۵ میلیون و ۷۲۶ هزار دلار به کشور وارد شده که از لحاظ وزنی ۶.۶۸ و از لحاظ ارزشی ۱.۰۹ درصد از کل واردات کشور را در این مدت به خود اختصاص داده؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۳۹۸ هزار و ۷۸۴ تن از این محصول به ارزش ۶۹ میلیون و ۹۳۲ هزار دلار به کشور وارد شده بود که از لحاظ وزنی ۳.۵۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۰.۴۴ درصد را از کل واردات شامل می‌شد.

بر این اساس، واردات این محصول در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۹۳.۶۱ درصد و از لحاظ ارزش ۱۳۶.۹۸ درصد افزایش یافته است.

واردات لوبیای سویا ۴۶ درصد افزایش یافت

همچنین واردات لوبیای سویا طی چهار ماه نخست سال ۹۷، ۹۹۸ هزار و ۹۶۶ تن به ارزش ۴۹۲ میلیون و ۱۰۹ هزار دلار بوده است که از لحاظ وزنی ۸.۶۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۳.۲۴ درصد از کل واردات در این مدت را شامل می شود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۷۰۴ هزار و ۱۵۳ تن لوبیای سویا به ارزش ۳۳۷ میلیون و ۵۴۷ هزار دلار به کشور وارد شده بود که از لحاظ وزنی ۶.۲۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۲.۱۳ درصد از کل واردات را در آن مدت به خود اختصاص داده بود.

به این ترتیب، واردات این محصول در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۴۱.۸۷ درصد و از لحاظ ارزش ۴۵.۷۹ درصد افزایش یافته است.

واردات بیش از ۳ میلیون تن ذرت دامی

طی چهار ماهه نخست سال جاری ۳ میلیون و ۱۰۴ هزار تن ذرت دامی به ارزش ۷۱۰ میلیون و ۵۵۹ هزار دلار به کشور وارد شده است.

واردات ذرت دامی به ایران ۲۶.۸۷ درصد از وزن کل و ۴.۶۸ درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار تن ذرت دامی به ایران وارد شده بود که ۱۹.۳۶ درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود.

همچنین ارزش واردات ذرت دامی در میان کل کالاهای وارداتی ۴۸۳ میلیون و ۵۷۴ هزار دلار بود که از لحاظ ارزش نیز ۳.۰۶ درصد از کل ارزش واردات در آن مدت را شامل می‌شد.

بر این اساس، آمار نشان می‌دهد که واردات ذرت دامی در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۴۱.۸۰ درصد و از لحاظ ارزش ۴۶.۹۴ درصد افزایش یافته است.

کاهش ۳۶ درصدی واردات کنجاله

همچنین واردات کنجاله طی چهار ماه نخست امسال، ۳۲۳ هزار و ۵۲ تن به ارزش ۱۳۷ میلیون و ۹۰ هزار دلار بوده است که از لحاظ وزنی ۲.۸۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۰.۹۰ درصد از کل واردات در این مدت را شامل می شود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۵۳۱ هزار و ۶۷ تن برنج به ارزش ۲۱۳ میلیون و ۱۷۸ هزار دلار به کشور وارد شده بود که از لحاظ وزنی ۴.۷۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۱.۳۵ درصد از کل واردات را در آن مدت به خود اختصاص داده بود.

به این ترتیب، واردات این محصول در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۳۹.۱۷ درصد و از لحاظ ارزش ۳۵.۶۹ درصد کاهش یافته است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *