اهم اخبار

عضو شورای ملی زیتون مطرح کرد:ضرورت آشنایی کشاورزان نسبت به تولید روغن زیتون خالص/کاهش تولید زیتون در ۳ استان کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

جلالت گفت: اطلاع باغداران از زمان مناسب برداشت و استخراج روغن زیتون ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از چینش، امری ضروری است.

به گزارش اگروفودنیوز، نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تا کنون آفت مگس زیتون در باغات دیده نشده است، اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه پیش بینی می شود که تولید زیتون به ۱۰۰ هزارتن برسد که ۸۰ هزارتن از این میزان زیتون کنسروی و مابقی روغن است.

وی افزود: با توجه به سال ناآور زیتون و سرمای دی ماه گذشته در استان های گلستان،مرکزی،سمنان تولید کاهش پیدا کرده است .

جلالت با اشاره به ضرورت تولید روغن زیتون خالص و فرابکر گفت: باغداران به سبب نبود آگاهی کامل ،اقدام به تولید روغن زیتون های ناخالص می کنند در حالیکه با اطلاع از زمان مناسب برداشت و استخراج روغن زیتون، ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از چینش امری ضروری است چرا که در غیر این صورت از کیفیت روغن زیتون کاسته خواهد شد.

عضو شورای ملی زیتون با اشاره به اینکه همه روغن ها چرب هستند و در دهان ماسیده می شوند، بیان کرد: روغن زیتون اصل نه تنها چرب نیست بلکه با خوردن آن احساس ماسیدگی در دهان ایجاد نمی شود.

وی با اشاره به ضرورت تشخیص روغن زیتون اصل از ناخالص بیان کرد: یک قاشق چای خوری روغن زیتون را در دهان ریخته و ضمن چرخاندن آن با هوا قورتش می دهیم، که اگر روغن سالم باشد چند لحظه احساس تلخی ، تندی و تیزی گلو را می سوزاند و سپس این تلخی از بین می رود و طعم مطلوب  در دهان احساس می شود.

جلالت با اشاره به اینکه فرابکر بهترین روغن زیتون است، تصریح کرد: در ایران متاسفانه روغن پومیس به جای بکر و فرابکر عرضه می شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *