اهم اخبار

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: دامپزشکی به وزارت بهداشت برگردد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: رشته دامپزشکی در دل بخش پزشکی جای دارد و باید به جایگاه واقعی

خود بازگردانده شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رسول خضری»  در بیستمین کنگره دامپزشکی ایران و نخستین نمایشگاه بین المللی «ایران وت» افزود: یک هزار و ٨٠٠ بیماری مشترک انسان و دام داریم که انسان ها را تهدید می کند.
وی گفت: تاسف می خورم از عملکرد کسانی که در سال های ١٣۶۴ و ١٣۶۵ آموزش را در قالب وزارت علوم و وزارت بهداشت تفکیک کردند؛ در حالی که در هیچ کجای دنیا ۲ نظام آموزش نداریم و اگر قرار بود دامپزشکی جدا دیده شود باید در زیرمجموعه پزشکی قرار می گرفت.
وی اضافه کرد: در شورای انقلاب فرهنگی اگر چنانچه اراده ای برای این کار باشد به تصویب قانون نیازی نیست و وزارت بهداشت می تواند این امر را محقق کند.
«گردش مالی ما در حوزه دامپزشکی باعث شده است کشور رتبه بالایی در منطقه داشته باشد؛ زیرا در زمینه دام سبک و سنگین و طیور حرف زیادی برای گفتن داریم».
خضری توضیح داد: گردش مالی در بخش دام سبک و سنگین بیش از ١۵٠ هزار میلیارد تومان و حیوانات خانگی بیش از ۴٠ هزار میلیارد تومان است؛ در حالی که گردش مالی حوزه بهداشت و درمان کشور کمتر از ٨٠ هزار میلیارد تومان است.
به گفته وی، ایران توان ورود به پرورش اسب را دارد اما به دلیل جنبه اقتصادی، به واردات اقدام کرده ایم.
وی نسبت به تاثیر نوسان ارز بر پرورش دام و همچنین شیوع احتمالی بیماری تب برفکی در ۲ ماه آتی هشدار داد و اضافه کرد: زمانی موسسه رازی با قدمت ٩٠ ساله به کشورهای مختلف دنیا واکسن صادر می کرد اما جایگاه موسسه دیده نشد و برای کنترل بیماری تب برفکی واکسن وارد کردیم.
بیستمین کنگره دامپزشکی ایران و نخستین نمایشگاه بین المللی «ایران وت» از یکم تا سوم مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *