اهم اخبار

عضو کمیسیون کشاورزی: به خودکفایی در تولید گندم نزدیک شده‌ایم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به روند خرید تضمینی گندم گفت: تامین نقدینگی مورد نیاز خرید تضمینی گندم، یکی از اقدامات مهم و مثبت وزیر جهاد کشاورزی بوده که باعث رضایتمندی کشاورزان شده است.[/heading]

محمد سادات ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا عنوان کرد: محصول گندم، محصول استراتژیکی است که دولت توجه جدی به آن داشته است. تامین نقدینگی مورد نیاز خرید تضمینی گندم، یکی از اقدامات مهم و مثبت وزیر جهاد کشاورزی بوده که باعث رضایتمندی کشاورزان شده است.

او ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم تا حدودی نسبت به سایر محصولات، بهتر است. البته نمی‌خواهیم بگوییم که قیمت، عادلانه است بلکه قیمت فعلی هم قیمتی نیست که رضایت کشاورزان را صد در صد فراهم کند. با این وجود، به دلیل اینکه قیمت گندم از سایر محصولات کشاورزی بالاتر است، صرفه اقتصادی بیشتری دارد و باعث شده کشاورزان رغبت بیشتری به کشت آن نشان دهند تا یک مرحله به خودکفایی نزدیک‌تر شویم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته این منهای مصارف صنعتی است. اگر مصارف صنعتی را در نظر نگیریم می‌توانیم تا سال آینده به خودکفایی نزدیک‌تر شویم یا حتی به این مرحله برسیم.

سادات ابراهیم در پاسخ به سوالی درباره تاثیر ترجیح کشاورزان برای کشت گندم بر کشت سایر محصولات نیز گفت: اگر گندم را تقویت کنیم، به این معنا نیست که از سایر محصولات صرف‌نظر کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *