اهم اخبار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:تفکیک وزارت بازرگانی در کمیسیون مشترک منتفی شد/ حمایت از ایجاد وزارت توسعه صادرات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تفکیک وزارتخانه‌ها هفته گذشته در کمیسیون مشترک، موضوع احیای مجدد وزارت بازرگانی یا سایر وزارتخانه‌های پیشنهادی کلاً منتفی شد و قرار است گزارش کمیسیون در صحن مجلس قرائت و رأی‌گیری شود.

عباس پاپی‌زاده ، در مورد آخرین وضعیت پیگیری احیای وزارت بازرگانی خاطرنشان کرد: هفته گذشته طی جلسه مشترکی که در کمیسیون مشترک تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس داشتیم، کلاً تفکیک وزارت بازرگانی و چند وزارتخانه دیگر رد شد.

وی اضافه کرد: طبق قانون باید این گزارش در صحن مجلس قرائت شود و نمایندگان در آنجا تصمیم بگیرند که گزارش را بپذیرند یا نه.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی خطاب به آنهایی که به دنبال احیای وزارت بازرگانی هستند، گفت: اگر واقعاً دغدغه تجارت را دارید، مشکلی نیست، بیایید وزارت توسعه صادرات را شکل بدهید و ما هم از آن پشتیبانی می‌کنیم، اما احیای وزارت بازرگانی چیزی جز دامن زدن به واردات نیست.

به گزارش فارس، طی سه سال اخیر به عناوین مختلف برخی فعالان وارداتی به دنبال تفکیک وظایف بازرگانی از وزارت صنعت‌، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی هستند؛ چراکه این‌گونه عنوان می‌کنند که بخش بازرگانی در این وزارتخانه‌ها مظلوم واقع شده است.

بعد از اجرای قانون تمرکز وظایف، مسئولیت تنظیم بازار و صدور مجوز واردات کالاهای اساسی از وزارت بازرگانی سابق به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *