اهم اخبار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس : خرید تضمینی برنج سدی مقابل تغییر کاربری زمین کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حسین نیازآذری امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان بابل با انتقاد از واردات بی‌رویه برنج آن را نافی اقتصاد مقاومتی در توجه به توسعه درون‌زای ملی خواند و اظهار کرد: اولویت کشور در تنظیم بازار باید معطوف به حفظ تولید ملی و حمایت از کشاورزان باشد نه اینکه به سمت واردات سوق پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به توانایی کشاورزان مازندرانی و گیلانی در تامین برنج مورد نیاز کشور، افزود: دستگاه‌های دولتی، نهادهای کارگری، مراکز نظامی و آحاد مختلف مردم در راستای حمایت از تولید ملی باید برنج ایرانی استفاده کنند.

وی با تاکید بر کیفیت مرغوب برنج ایرانی، یادآور شد: دولت باید در راستای حمایت از تولید ملی خرید تضمینی و یارانه تولید را جدی بگیرد تا اقتصاد کشاورزی به صرفه بوده و کشاورزان با میل و رغبت در عرصه تولید فعالیت کرده و زمین‌های خود را تغییر کاربری ندهند.

نیازآذری حجم بالای واردات را ناشی از زیاده‌خواهی برخی واسطه‌ها خواند و تاکید کرد: نباید تولید داخلی به سبب برخی حاشیه‌ها و حساسیت‌ها ضربه بخورد، وزارت جهاد کشاورزی در راستای قانون انتزاع به تنظیم بازار با تقویت برنج داخلی اقدام کند.

وی با تشکر از کشاورزان، آنها را سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی خواند و از مساعی متعهدانه آنان در سال زراعی ۹۴ قدردانی کرد.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *