اهم اخبار

عیسی‌ کلانتری: ادعای سرطان‌زا بودن تراریخته‌ها بی‌اساس است/ ۷۰ درصد خوراک مرغ‌های داخلی تراریخته است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عیسی کلانتری گفت: در حال حاضر بخش بزرگی از واردات کشاورزی کشور از محصولات تراریخته است و همه مردم هم آن را مصرف می‌کنند و تاکنون مشکلی هم به وجود نیامده است.

عیسی‌کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص ادعای برخی در مورد گسترش محصولات تراریخته، جهش‌ژنی و سرطان‌زا بودن این محصولات اظهار داشت: این موضوع هیچ پایه و اساسی برای اثبات ندارد. در حال حاضر  بخش بزرگی از واردات کشاورزی کشور از محصولات تراریخته است و همه مردم هم آن را مصرف می‌کنند و تاکنون مشکلی هم به وجود نیامده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در داخل کشور نیز محصولات تراریخته تولید می‌شود یا خیر؟ ، افزود: هنوز در داخل کشور تولید تراریخته نداریم اما ۷۰ درصد خوراک مرغ‌هایی که مصرف می کنیم از محصولات تراریخته است.

کلانتری گفت: سویا و ذرت وارداتی همه تراریخته هستند و بیش از بیست سال است که تراریخته مصرف می‌شود و مشکلی به وجود نیامده است.

رئیس  سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: در دنیا در سطح ۱۸۰ میلیون هکتار محصولات کشاورزی تراریخته تولید می شود اما در ایران متاسفانه یک هکتار تولید تراریخته هم نداریم.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *