اهم اخبار

فعالیت دوباره کارخانه قند فسا پس از چهار سال تعطیلی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فعالیت کارخانه قند فسا در استان فارس که سال ۹۲ و به مدت چهار سال متوقف شده بود، روز دوشنبه در آیینی با حضور استاندار فارس از سر گرفته شد و زمینه اشتغالزایی برای یک هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شد.

به گزارش ایرنا، استاندار فارس که دوشنبه به شهرستان فسا سفر کرده است، در آیین راه اندازی مجدد کارخانه قند فسا گفت: در راستای حمایت از صنایع، طرح های اقتصادی کارخانه های استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و با تصویب این کارگروه، واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند.
سید محمدعلی افشانی افزود: در این حوزه، اولویت با کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل است و این واحدها با ارائه طرح اقتصادی می توانند از تسهیلات رونق تولید بهره گیرند.
مدیر کارخانه قند فسا نیز در این آیین با اشاره به تعطیلی این کارخانه در سال ۹۲ گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی باری دیگر راه اندازی شده است و روزانه افزون بر ۲۲۰ تن قند و شکر تولید و روانه بازار می کند.
مجید بختیار افزود: این کارخانه از قابلیت افزایش ظرفیت تولید روزانه به ۳۰۰ تن برخوردار است.
وی گفت: کارخانه قند فسا در راستای حمایت از کشاورزان سالانه بیش از یک هزار و یکصد تن چغندر را به شکر خام تبدیل خواهد کرد.
مدیر کارخانه قند فسا اظهار کرد: با راه اندازی کامل این کارخانه، ۴۰۰نفر به صورت مستقیم و یک هزار و پانصد نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند.
کارخانه قند فسا با ۶۳ سال سابقه فعالیت از مهم‌ترین کارخانه‌های جنوب کشور به شمار می آید.
استاندار فارس دوشنبه در سفری یکروزه به شهرستان فسا همچنین طرح های راه سازی شهرستان فسا با اعتباری افزون بر ۱۷۹ میلیارد تومان را افتتاح کرد.
تقاطع غیرهمسطح پلیس راه فسا به سمت استهبان، عملیات تکمیلی بزرگراه فسا داراب (فسا – سه راهی جلیان) به طول ۲۷ کیلومتر و باند دوم سه راهی جلیان- ششده- اکبرآباد – دوگان به طول ۲۱ کیلومتر در این این آیین به بهره برداری رسید.
طرح بهسازی و احداث کمربندی فسا به طول سه و نیم کیلومتر و باند دوم محور سه راهی پلیس راه فسا – رونیز به طول ۱۰ کیلومتر از دیگر طرح هایی بود که به مناسبت دهه فجر با حضور استاندار فارس بهره برداری شد.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *