اهم اخبار

قائم مقام وزیر کشاورزی خبر داد:بررسی قیمت روغن نباتی در سازمان حمایت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قائم مقام بازرگانی وزیر کشاورزی درباره درخواست تولیدکنندگان روغن‌نباتی برای افزایش قیمت اعلام کرد: پیشنهاد صنایع در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکننرگان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تصویب و تایید لزوم افزایش قیمت، پس از ماه رمضان به تصویب ستاد تنظیم بازار می‌رسد.

روغن

علی‌اکبر مهرفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته قیمت روغن‌ خام در بازارهای جهانی قدری افزایش یافته است و صنایع نیز معتقدند به غیر از قیمت‌های جهانی سایر هزینه‌های تولید مانند دستمزد، هزینه انرژی و غیره برای آنها افزایش یافته است. براین اساس درخواست افزایش قیمت خود را ارائه کرده‌اند که این درخواست در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تصویب، از سوی ستاد تنظیم بازار یا سازمان حمایت، پس از ماه رمضان برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی مرجع تعیین قیمت نیست و از نظر کارشناسی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و از نظر رسمی کارگروه تنظیم بازار مرجع تعیین قیمت به‌شمار می‌رود. البته قیمت‌های خرید تضمینی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیشنهاد می‌شود و پس از تصویب در این سازمان باید به تصویب شورای اقتصاد نیز برسد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس مقررات جاری کشور، وزارت جهاد کشاورزی وظیفه‌ای در زمینه‌ قیمت محصولاتی به غیر از کالاهای مشمول خرید تضمینی ندارد؛ براین اساس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ضمن کارشناسی و پیشنهاد آن به ستاد تنظیم بازار براساس آیین‌نامه ابلاغ شده عمل می‌کند.

مهرفرد بیان کرد: براساس آیین‌نامه ابلاغ شده، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان این اجازه را دارد که در صورت تایید کارشناسی قیمت در هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها مجوز افزایش قیمت تا سقف شش درصد را به صنایع درخواست کننده بدهد. اما اگر درخواست صنایع بیش از شش درصد باشد، پس از تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، میزان افزایش قیمت محصول به کارگروه تنظیم بازار ارسال می‌شود و در صورت مجوز تنظیم بازار، اجازه افزایش قیمت صادر می‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *