اهم اخبار

قانون سازمان ملی استاندارد ایران تصویب شد + پیام رییس سازمان استاندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل ، قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران به طور کامل مورد موافقت نمایندگان خانه ملت قرار گرفت و تصویب شد .

به گزارش اگروفودنیوز ، پیام رییس سازمان ملی استاندارد ایران در پی تصویب نهایی قانون جدید این سازمان به این شرح است :

قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران در حالی به تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسید که ۹۰ سال از تاسیس این سازمان را پشت سر گذاشته و در نود و یکمین سال شکل گیری فعالیت آن هستیم.
سیر تغییرات و تحولات این سازمان در سالهای اخیر و به خصوص ابلاغ  بند ۲۴ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات تولید داخل و ترویج آن و همچنین بند ۳۰ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در خصوص تدوین و اجرای سند جامع و نقشه راه تحول نظام استاندارد سازی کشور و مدیریت کیفیت، توسط مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) همه نشانگر اهمیت استاندارد و نقش این سازمان حاکمیتی و کلیدی در توسعه کشور و مبادلات اقتصادی و تولیدی است.
تصویب قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران در خانه ملت و در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل و همچنین در دوران پسا برجام نشان دهنده رویکرد ویژه  نمایندگان خانه ملت برای عبور از مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولید و توسعه کشور است . از دیگر سو ارتقا سازمان با کسب رتبه ۲۷  در بین ۱۶۳ کشور، کسب تاییدیه و گواهینامه های بین المللی در زمینه اندازه شناسی و تایید صلاحیت ، رهبری ۱۸ کشور در کمیته فنی کدکس و عضویت در موسسه استاندارد سازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی ( سمیک ) و امضا موافقت نامه هایی با برخی ازکشورها برای کاهش موانع و مشکلات واردات و صادرات از جمله فعالیت های بین المللی سازمان ملی استاندارد ایران در پسابرجام است که نوید بخش آینده ای با افق های روشن برای ایران اسلامی است.
از این رو وظیفه خود می دانم از مساعی ارزشمند همه مسئولان کشوری به ویژه نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ( فراکسیون استاندارد، کمیسیون های صنایع و معادن،  بهداشت و درمان، کشاورزی و اقتصاد ) ، رییس جمهور محترم، معاون اول ، معاون پارلمانی  و معاون اجرایی محترم رییس جمهور و همه دلسوزانی که برای تصویب این قانون مهم، سهم داشتند، تشکر و قدردانی نمایم.
در پایان ضمن سپاسگزاری از همه همکارانم درسازمان ملی استاندارد ایران، امیدوارم به فضل و مدد الهی و با تعهد و تلاش جمعی بتوانیم درخدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف مان توفیق بیشتری بیابیم.

                                                                                                                                  نیره پیروزبخت
                                                                                                                             ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *