اهم اخبار

قزوین کم ترین میزان انحراف از الگوی کشت را دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: الگوی کشت در استان سال زراعی جاری رعایت شده و کم ترین میزان انحراف در این خصوص را داشته ایم.

 

 

تورج بنیادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال به دلیل بارندگی های خوب در پاییز و بهار شاهد کم ترین میزان انحراف در رعایت الگوی کشت در مزارع استان قزوین که با هدف صیانت از منابع آبی مورد استفاده در بخش کشاورزی و پایداری تولیدات این بخش تهیه و تدوین شده است، هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی بر رعایت الگوی کشت تاکید و نظارت جدی دارد، اظهار داشت: کشت محصولات زراعی در استان قزوین طی سال جاری کاملاً منطبق با برنامه های ابلاغی دفاتر تخصصی وزارت جهاد کشاورزی و منطبق بر برنامه های الگوی کشت بوده است.

این مسئول گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، بیشتر کشاورزان قزوینی به این درک رسیده اند که باید از این منابع به بهترین شکل استفاده کنند تا آینده کشاورزی آنها دچار مشکل و تهدید نشود.

بنیادی با بیان اینکه کشت خربزه و هندوانه به عنوان محصولات پرآب بر و همچنین سبزی و صیفی جات در قزوین منطبق با سهمیه های اعلامی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است، اظهار داشت: در بسیاری از مزارع مربوط به این محصولات در استان شاهد اجرای آبیاری تیپ بوده و هستیم که باعث کاهش قابل توجه مصرف آب در اراضی کشاورزی شده است.

این مسئول افزود: به دلیل حادثه سیل در برخی نقاط کشور، سهمیه هایی در حوزه سبزی و صیفی جات به بعضی استان ها ابلاغ شد که این مهم با توجه به وضعیت آبی و بارندگی های مناطق انجام شده و مشکلی در برنامه الگوی کشت ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: در برخی از این مزارع شاهد کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب نسبت به دوره های قبلی کشت بوده ایم که بسیار قابل توجه است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *