اهم اخبار

قیمت میوه های تابستانی روند کاهشی به خود گرفت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: به دلیل کاهش توان خرید مردم و ادامه فصل برداشت میوه های تابستانه که همچنان در حال برداشت است، قیمت میوه با روند کاهشی مواجه شده است.

«حسین مهاجران» افزود: هر کیلوگرم سیب درختی براساس درجه بندی با قیمت ۶ هزار تا ۳۵ هزارریال، هلو و شلیل سردخانه ای بین ۲۰ تا ۴۰ هزارریال و درختی ۱۵ تا ۲۵ هزارریال، انگور قرمز ارومیه ۸۰ هزارریال، انگور سفید ۵۰ هزارریال و دیگر انواع انگور ۱۵ هزارریال، خربزه گرمسار بین ۸ هزار تا ۲۰ هزارریال، هندوانه بین دو هزار و۵۰۰ ریال تا ۶ هزارریال عرضه می شود.
وی اظهار داشت: قیمت هرکیلوگرم پسته خام بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ هزارریال، گلابی شاه میوه بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزارریال و گلابی بیروتی بین ۸۰ تا ۱۱۰ هزارریال، لیموشیرین بین ۲۵ تا ۴۰ هزارریال، نارنگی بین ۲۰ تا ۳۵ هزارریال و نارنگی سبز بین ۱۵ تا ۱۷ هزارریال، پرتقال تامسون جنوب بین ۵۰ تا ۷۰ هزارریال، پرتقال شمال بین ۱۰ تا ۳۰ هزارریال، موز بین ۳۰ تا ۴۰ هزارریال و آناناس کارتنی بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزارریال به فروش می رسد.
به گفته وی: اکنون قیمت خیار ۱۵ تا ۲۵ هزارریال، گوجه فرنگی گلخانه ای بین ۱۵ تا ۲۰ هزارریال و گوجه فرنگی رسمی بین ۸ هزار تا ۱۵ هزارریال، پیاز و سیب زمینی نیز بین ۸ هزار تا ۱۶ هزارریال و انواع سبزی ۱۰ هزار تا ۲۵ هزارریال به فروش می رسد.
همچنین نرخ هر کیلوگرم لیموترش سنگی ۷۰ هزارریال و وارداتی ان ۱۵۰ هزارریال است.
به گزارش ایرنا، براساس سیاست وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، واردات انواع میوه بجز موز، آناناس، انبه و نارگیل ممنوع است.
سال گذشته تولید بیش از ۱۱۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید شد که بیش از ۱۶ میلیون تن آن را محصولات باغی تشکیل می داد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *