اهم اخبار

قیمت گوشت کاهش می‌یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وعده معاون وزیر کشاورزی درباره کاهش قیمت‌ مرغ و گوشت قرمز از مهمترین اخبار اقتصادی امروز بود.

 هفته‌های گذشته بازار مرغ و گوشت قرمز با تنش‌ها و نوساناتی همراه بود که به گفته تولیدکنندگان و مدیران تشکل‌های بخش خصوصی، ‌کمبود و نوسانات قیمتی نهاده‌های تولید یا همان خوراک دام و طیور عامل اصلی ایجاد تنش بوده است.

موضوعی که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بارها در هفته گذشته اعلام کردند که حل شده و به گفته معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی، بیش از دو میلیون تن انواع خوراک دام و طیور با تامین ارز دولتی ۳۸۰۰ تومانی به کشور وارد شده و این کالاهای اساسی باید با قیمت مناسب به دست مرغداران و دامداران برسد.

در جدیدترین رویداد در این زمینه معاون وزیر کشاورزی تاکید کرد که با تمهیدات اندیشیده شده قیمت مرغ و گوشت باید کاهش یابد.

به گفته مرتضی رضایی “برای تولید و توزیع مرغ و گوشت در بازار ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد و با توجه به واردات دو میلیون تنی خوراک دام و طیور با ارز دولتی، مرغ باید ارزان شود و نوسانات گوشت قرمز اگر ادامه داشته باشد قطعا با عرضه محصول گرم و سرد، بازار را کنترل می‌کنیم”.

کاهش قیمت ارزاق عمومی به ویژه مرغ و گوشت اقدام مثبت دولت تدبیر و امید در آستانه ماه مبارک رمضان خواهد بود.

قیمت میوه نیز کاهش یافت

اما تا بحث قیمت‌ کالاها و ارزاق عمومی است به کاهش قیمت میوه نیز در روزهای اخیر اشاره کنیم. بازار میوه و تره‌بار که میزبان میوه‌های نوبرانه‌ای همچون گوجه‌سبز و توت‌فرنگی است این روزها به تعادل نسبی قیمت رسیده است. همچنین قیمت موز که در یکی – دو ماه گذشته افزایش یافته بود، تقریبا به نرخ سابق نزدیک شده است.

بازار میوه و تره‌بار در اسفند ماه سال گذشته با تغییراتی همراه شد و قیمت برخی اقلام مثل موز افزایش پیدا کرد اما در حال حاضر در مجموع اقلام مختلف با ثبات نسبی قیمت همراه شده‌ و با وجود افزایش تقاضا در این بازه زمانی، افزایش قیمت محسوسی در بازار دیده نمی‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *