اهم اخبار

لزوم توجه دولت به بخش خصوصی /تقویت بخش خصوصی لازمه رونق تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران: نقش آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد باعث حل مشکلاتی مانند بیکاری، رونق تولید و اشتغال می‌شود
احمد صادقیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بخش خصوصی ما توانمند است و نشان داده هر جا به این بخش بها داده و اعتماد شده، عملکرد خوبی داشته است بنابر این باید این بخش را جدی گرفت و تقویت کرد.

این فعال اقتصادی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت اگر به جای شعار در عمل بخش خصوصی را یار و همراه خود ببیند این بخش می‌تواند با نقش آفرینی بیشتر در اقتصاد به حل مشکلاتی مانند بیکاری و ایجاد رونق تولید و اشتغال کمک کند.
وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور همچنان دولتی است بنابر این در این شرایط نمی‌توان انتظار کاهش مشکلات داشت، اما اگر این قضیه به عکس شود یعنی اگر ۸۰ درصد اقتصاد خصوصی شود می‌توان انتظار و امید داشت که مشکلات قطعاً حل می‌شود.
این کار آفرین و فعال اقتصادی ضوابط و قوانین انتقال ارز، نرخ ارز، ثبات اقتصادی، کنترل تورم و تأمین نقدینگی را از جمله مسائل مهم و تأثیرگذار بر اقتصاد کشور دانست که دولت باید شرایط بهینه آن را در حمایت از تولید و صادرات فراهم کند.

احمد صادقیان گفت: جهش قیمت ارز، نیاز به نقدینگی در واحد‌های تولیدی، صنعتی و تجاری را بیش از ۳ برابر افزایش داده که این نیاز باید توسط بانک‌ها و به کمک دولت تأمین شود در غیر این صورت تولید کاهش خواهد یافت که از جمله هزینه‌های کاهش تولید، بیکاری خواهد بود.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی لازم است تا با برقراری ارتباط با طرف‌های تجاری در دنیا بتوانیم هم نیاز‌های خود را تأمین کنیم و هم در این رابطه تجاری، محصولات تولیدی خود را صادر کنیم.
این کار آفرین و فعال اقتصادی با اشاره به این که ثبات اقتصادی شرط لازم و اصلی برای رونق تولید و صادرات است، افزود: فعال اقتصادی باید بتواند در سایه ثبات در اقتصاد، برنامه ریزی بلندمدت داشته باشد، اما وقتی نمی‌داند در بلندمدت وضع نقدینگی و نرخ ارز چگونه خواهد بود آن وقت نمی‌تواند برنامه ریزی کند که این نداشتن برنامه ریزی و پیش بینی بلندمدت، عارضه‌ای است که تولید را دچار مشکل و تولید کننده را نگران می‌کند.

صادقیان با بیان این که قوانین زیادی در حمایت از تولید داریم، گفت: مشکل اصلی در اجرای قوانین است، زیرا اگر همین قوانین موجود که بعضاً خوب هم هست اجرا شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی افزود: استقبال مردم از تولیدات داخلی بسیار خوب است اگر چه بخشی از این استقبال می‌تواند ریشه در افزایش نرخ ارز و مسائل خارجی و تحریمی داشته باشد، اما کیفیت مناسب تولیدات داخلی، فرصتی است برای محصولات ایرانی که با رقابت پذیر شدن به بازار‌های مختلف صادراتی نیز عرضه شود.
این کار آفرین و فعال اقتصادی مشکلات بیمه ای، حمل و نقل و ارتباطات بانکی را بخش دیگری از چالش‌های پیش روی رونق تولید و صادرات بیان کرد و گفت: دشمنان در مواجهه با ما شمشیر را از رو بستند، اما ما خود باید توسعه فعالیت‌ها و هم افزایی ضمن رونق بخشی به تولید، مشکلات پیش رو را البته با همدلی و کمک دولت حل کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *