اهم اخبار

مجتمع نیشکر هفت تپه موقتا تعطیل شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به دنبال ادامه اجتماعات اخیر کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در اعتراض به معوقات مزدی، روابط عمومی این شرکت از تعطیلی موقت این مجتمع تولیدی خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شهرستان شوش با انتشار بخشنامه اداری اعلام کرد: باتوجه به توقف بهره‌برداری در این شرکت تمام بخش‌های مدیریتی، اداری و سایر بخش‌های زیرمجموعه وابسته به آن از روز جمعه  (۱۸ اسفند ماه) تعطیل است.

بر اساس این گزارش، تاخیر در پرداخت حقوق ماه‌های دی، بهمن و نیز پاداش و عیدی پایان سال کارگران و کارکنان بخش‌های مختلف موجب اختلال در روند کار و تولید در این شرکت تولید شکر از اوایل هفته گذشته تاکنون شده است.

حدود پنج هزار نفر کارگران و کارکنان بخش‌های مختلف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال استان خوزستان پرداخت حقوق معوقه و نیز عیدی و پاداش پایان سال خود را مطالبه می‌کنند.

در بخشنامه اداری که از سوی روابط عمومی این شرکت خطاب به کارگران و کارکنان اداری، کشاورزی و صنعتی  نوشته شده، آمده است: باتوجه به توقف بهره‌برداری از روز جمعه ۱۸ اسفند ماه فقط مدیریت حراست و انتظامات این شرکت دایر بوده و مابقی اداره‌ها و مدیریت‌های وابسته شرکت نیشکر هفت تپه تعطیل هستند.

باوجود اعلام توقف بهره‌برداری در این شرکت، کارگران بخش‌های مختلف نیشکر هفت تپه روز شنبه (امروز) در محل شرکت حضور یافته و بر پرداخت مطالبات معوقه خود تاکید دارند.

توقف بهره‌برداری در شرکت نیشکر هفت تپه در حالی است که بخشی از مزارع نیشکر این شرکت هنوز برداشت نشده ضمن اینکه خاموش شدن کوره بخار و آسیاب کارخانه، روزانه خسارت سنگینی را به این شرکت بزرگ تولید شکر وارد می‌کند.

کشت و صنعت هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی‌سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *