اهم اخبار

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی:رکورد تولید چغندر قند شکسته شد / نیازی به واردات شکر نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با نیاز به واردات شکر اذعان داشت: در سال ۹۸ نیز اتکای ما فقط به تولید داخل است و نیازی به واردات نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا یزدانی مجری طرح چغندر قند کشور در حاشیه مراسم ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی و آغاز سال زراعی ۹۷-۹۸ که امروز شنبه ۱۷ شهریور در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی در حال برگزاری است؛ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی افزایش سطح زیر کشت چغندر پائیزه است، اظهار کرد: در این راستا امسال سطح زیر کشت چغندر پائیزه از ۱۷ هزار هکتار به ۲۳ هزار هکتار می‌رسد.

وی افزود: سطح زیر کشت چغندر بهاره ثابت می‌ماند اما با توجه به افزایش عملکردی که اتفاق می‌افتد انتظار می‌رود تولید به همان میزان ۸ میلیون تن سال گذشته برسد.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۹۶-۹۷ با میزان تولید ۸ میلیون تن چغندر قند در کشور رکورد تولید در کشور شکسته شد.

یزدانی در رابطه با نرخ خرید تضمینی چغندر قند در سال جاری گفت: برای امسال پیشنهاد افزایش ۷ تا ۸ درصدی این محصول ارائه شده که امیدواریم تحقق پیدا کند.

مجری طرح چغندر قند کشور تصریح کرد: زمان اعلام نرخ خرید تضمینی تأثیر بسزایی در تصمیم کشاورزان برای کشت محصول دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشت بهاره سال ۹۶-۹۷ پیش بینی شده که یک میلیون و ۲۰ هزار تن چغندر تولید شود افزود: عملیات برداشت کشت بهاره یکی دو روز قبل آغاز شده است.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با نیاز به واردات شکر اذعان داشت: در سال ۹۸ نیز اتکای ما فقط به تولید داخل است و نیازی به واردات نداریم.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *