اهم اخبار

مجلس تصویب کرد:تعیین مجازات بر ای تضمین سلامت محصولات کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای برای تضمین سلامت محصولات کشاورزی از نظر حد مجاز باقی‌مانده کود و سم در محصولات کشاورزی و دامی و شیلاتی، مجازاتی را برای متخلفان از احکام مربوط به آن تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس با تصویب ماده ۹ لایحه حفاظت از خاک، سازمان ملی استاندارد را مکلف کرد با همکاری وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تهیه استاندارد انواع کود، آفت کش‌ها، سم و بهبود دهنده‌های رشد گیاه اقدام کند.

به موجب مصوبه مجلس وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست، نسبت به تهیه دستورالعمل افزایش انواع کود، آفت‌کش‌ها، سم و بهبود دهنده‌های رشد گیاه بر مزارع و واحدهای تولید کشاورزی ، دامی و شیلاتی اقدام کند.

نمایندگان مجلس همچنین وزارت بهداشت را مکلف کردند با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، نسبت به تعیین حدود مجاز، باقی مانده انواع کود، آفت کش‌ها، سم و بهبود دهنده‌های رشد گیاه و محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی اقدام کند.

به طوری که محصولات مذکور هیچ گونه تهدیدی برای سلامت انسان نباشد.

طبق تبصره این ماده عدم رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات این ماده جرم محسوب می‌شود و متخلف علاوه بر جبران خسارت و پرداخت جزای نقدی تا دو برابر ارزش کالا باید مواد مزبور را جمع آوری، مرجوع و با نظارت وزارت جهاد کشاورزی با هزینه خود معدوم کند.

این ماده با ۱۷۱ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر به تصویب رسید.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *